Rub

Karcher

Hei Har K. 2.94 M model. kanskje en billigmodell? funker bra for vask av det meste. Tenkte nå å bruke den på bilen. Noen der ute som kan gi noen tips?

Feks skal det brukes lance 16 eller 17? (dirtblaster..)

1. Spray lance with pressure regulation

Carrying out the most common cleaning tasks. The work pressure can be stageless- ly regulated between "Min" and «Max"

16 Spray lance with pressure regulation (Vario Power)

17 Spray lance with Dirtblaster 

post-9772-0-47649400-1430167846_thumb.pn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 er rett lanse på billakk. 17 har antagelig en kule i seg som får vanntrykket til å "hamre" løs møkk med trykk. Den egner seg bedre mot grønske på betong, enn spyling av lakkerte flater.

Det er mer sikkert å løsne møkk med kjemi, og spyle det av på forsvarlig avstand med ordinær HT-stråle. Du kan teste hvor langt unna det er akseptabelt å holde hånden foran strålen. Når avstanden ikke er "tortur" mot hånden, har du en pekepinn på hvor langt unna du bør spyle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr. 16 er, som ØHN sier, rett lanse å bruke på lakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott ! Tusen takk til Dere :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på hvor pinglete en K2-serie er kan faktisk lanse 17 fint brukes på lakk også.

Min mor har en K2.noe med lanse 17 (fra illustrasjonen), og den har jeg brukt til bilvask mange ganger uten problemer. Trykket er så høyt i forhold til vannmengden at det stort sett er en lett dusj som treffer bilen fra ca 1 meters avstand. Da det er sagt, verken trykk eller vannmengde er noe å skryte av - 130 bar og 370l/t.

På kraftigere spylere er dog turbodysen direkte farlig - man kan skrelle lakken av bilen på grunn av pulseringen.

Da alt det er sagt - lanse 16 er definitivt å anbefale for bilvask. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive