Concker

Min VW 1300S

125 innlegg i emnet
Da har jeg endelig fått beveget meg inn i verden for luftavkjølt :)
Har lenge ønsket meg en boble, eller type3, og siden A4 Sedanen min er sånn ca "ferdig" 
så trengte jeg er nytt "Lett" prosjekt å drive med.

Etter litt leting og div fant jeg til slutt en boble til en pris jeg ikke kunne si nei til :)
Valget ble da en 1973 modell 1300S, så orginalt 1600 motor så da har man en bil som holder bra følge med det moderne trafikk bildet.

Kan jo begynne med noen bilder fra restaureringen for 5 år siden.

eITvnr.jpg

mDpaw0.jpg

jlTXAV.jpg

Q5LdGe.jpg

z3IvYy.jpg

Ser ut som det er gjort en ganske grei jobb. 
Bilen holder seg ihvertfall svært godt enda, og ganske så rustfri :)

Så har vi noen bilder fra i dag.

CK6blU.jpg

ex78Bf.jpg

2LSTeV.jpg

F0XtpT.jpg

JbRqeg.jpg

Ellers har jeg en del planer for bilen..
bilen skal nok ned litt etterhvert, men i første omgangen skal det byttes ut det meste av interiøret, dvs trekke opp igjen seter +++
Bilen skal bla få nye fangere av eldre type, eldre type ratt, nye dørsider, setetrekk ++
Har allerede lagt inn en ganske grei bestilling hos hotshop :P

Ellers fungerer bilen meget bra, går fint å ligge i 100+ å cruise uten at det gir noe vibrasjon eller støy :)
Eneste jeg vet om pr nå jeg må utbedre er å bytte bensin føler, og foring på girstangen.
13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke mindre lyst på Boble nå, nei...

Eneste jeg har å utsette på den er at fangerne er lakkerte - jeg synes de skal være forkrommet. Ellers ser den jo strøken ut, og en humørspreder av de sjeldne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke mindre lyst på Boble nå, nei...

Eneste jeg har å utsette på den er at fangerne er lakkerte - jeg synes de skal være forkrommet. Ellers ser den jo strøken ut, og en humørspreder av de sjeldne :)

Helt enig med fangerne ;)

Har allerede bestilt meg eldre typen fangere, med horn å det hele i chrome ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porsche kit og motor!! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

needs moar low!!   hehe men jo et nydelig eksemplar! =D  enig med fangerene i Chrome =)  er ikk glad i Chrome men på Beetle er det et must =D1967vwbugcliftonbrown-18_gauge1393615795

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

needs moar low!!   hehe men jo et nydelig eksemplar! =D  enig med fangerene i Chrome =)  er ikk glad i Chrome men på Beetle er det et must =D1967vwbugcliftonbrown-18_gauge1393615795

Senk kommer, men ikke første pri, det blir interiøret, og fangere i første omgang :)

Så får vi se hvor lavt jeg går ;) kjenner jeg er litt usikker på om jeg skal ha smalnet forstilling eller ikke.. som igjen begrenser  hvor lavt man kan gå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser den =D men nydelig bil og arbeid uansett =D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakker klassiker! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul bil. :) Følger med!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg har en midtkonsoll som passer til den modellen liggende.

å gud bedre for en nydelig bil.

har selv hatt 3 stk 1303S (to 73 og en 74)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med fangerne ;)

Har allerede bestilt meg eldre typen fangere, med horn å det hele i chrome ;)

Winning! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Litt småtteri i dag, mens jeg venter på pakkene mine med stash :D
Kommer vel noe i morgen (:

Passasjer ruten hadde en svær ripe midt over, så jeg fikk med en brukt rute som var i god stand, så da var det å rive av dørtrekk etc å bytte rute.

VzqHsC.jpg

t4NUvw.jpg

Ganske grei jobb, var vel totalt 4 skruer som måtte ut ;)

Ellers ble det er forsøk på og montere lykte deksler, noe jeg tror jeg fikk til ;)
Litt løse på ene siden.. men andre siden ble helt tight.. riktignok deler som er tilpasset selv så mulig blir bedre om prøver en gang til :)

om47mj.jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

liker godt luftkjølte vw. Nice  :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjort litt i går i forkant av 1mai cruising :)
Fikk noen deler fra hotshop, braketter og eldre type fangere, med horn foran.
Samt nye røde glass til baklysene :)

fKSJYR.jpg

RxFRQm.jpg

Synes det løftet hele bilen en god del, er kanskje litt "feil" for puristene men jeg mener nå disse fangerne hører til på ei boble uansett alder jeg da :D
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fangerne og baklyktene løftet bilen mye. Ble rett og slett lekkert! Jeg synes du skal beholde det originale stuket når det gjelder senk. Ser bra ut slik det er nå. :thumbup:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snasent altså, likte denne bobla. Flott farge. Er det skinninteriør du har bestilt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fangerne og baklyktene løftet bilen mye. Ble rett og slett lekkert! Jeg synes du skal beholde det originale stuket når det gjelder senk. Ser bra ut slik det er nå. :thumbup:

Bra folk har forskjellig smak ;)

For min del må bilen ned.. og det ganske mye før den blir slik jeg vil ha den.. Tenker en plass mellom 15-20cm senk blir passe :)

Snasent altså, likte denne bobla. Flott farge. Er det skinninteriør du har bestilt?

Har bestillt svarte dørsider i skinn / skai.

Holder på om dagen å innhenter tilbud på det jeg trenger for å trekke opp igjen alle setene da det trengs..

blir ny skumgummi (Satser på og kjøre på med skum kontra orginalt hår..) 

Er ikke helt sikkert på farger.. med unntak av dørsidene blir svarte..

Må si det frister litt å prøve å få til hvite seter med svart "piping" på kantene :)

Trur det kan bli ganske stilig sammen de andre detaljene jeg har i bestilling fra eBay blant annet :)

Blir ihvertfall interiør i første omgang..

har fått tatt olje skift nå, så blir det å fikse en foring på girstanga (Standar at disse slites ut).

Har fiksa opp i en jordingsfeil på ene baklyset så da blir det etterhvert å få sendt bilen på eu, få trekt opp igjen interiøret, så kan jeg begynne å tenke på senk, og etter det nye smoothie felger :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sBrdVi.jpg

Wolfsburg det går i omdagen :)
Kommer dørpinner i samme design også!
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tenkte jeg skulle oppdatere litt :)
Men glemte selvfølgelig speilrefleksen i den andre bilen.. så da blir det mobil for denne gang.. :o

Så ja, skjer jo litt om dagen, selv om det også er litt venting på deler.. 
I dag har jeg begynt med spa behandlingen, henholdsvis rupes grov/med kombo, med fin som avsluttende, toppet med swisswax concorso som vanlig.
Den var bra i lakken fra før, men noe vaskeriper er det jo.. veldig koselig lakk å jobbe med, myk og fin men på ingen måte som "smør", Og endelig har jeg en bil med solid farge! Hvem skulle tru beige kan bli så blankt  B)
Ganske greit at ting går veien etter lakken på sedanen begynte å tulle med hologrammer... får se mer på det senere. 
Har igjen bakskjermer og motorluke, tar det i morgen tenker jeg! se om får tatt litt bilder med det skikkelige kameraet da. 

Litt demontering må jo til
Fjernet fangere, dørhåndtak, blinklys, caps etc.. tok vel totalt 10-15min i demontering?  :lol:

m5zHXX.jpg

2oJFdR.jpg

Ellers venter jeg på puma forstilling, drop spindler etc.. 
Skal etter planen få dette 29 mai, og om ingen ting går skeis er det kanskje muligheter og få det montert og klart til våler treffet, så mulig blir boble istedet for sedan.. :) Blir uansett en helt annen bil når den får magen litt nærmere bakken!

Ellers har det blitt montert slik hylle under dash for div oppbevaring, valgte å gå for svart plast type da jeg tror det vil passe bedre inn med resten av interiøret når jeg etterhvert får begynt med det.. opptil 12uker leverings tid..  :wacko:
Flagget er jo klart til 17. ;) riktignok meldt drittvær da.. som vanlig

6IZYGz.jpg

Ellers har jeg begynt litt med planene til den her "konsollen" som var i bilen.
I grunn veldig fint laget så blir bare lettere modifikasjoner for å passe mer dagens behov.

F3yxN5.jpg

Har da midlertidig lakkert den i sort, fikk stoffet (skinn/skai) i dag som jeg skal trekke hele toppen med, tror det blir veldig bra :)
Videre har jeg satt inn USB lading i tillegg til sigarett uttaket, samt montert en bryter..

Denne bryteren setter en 12-230v omformer av og på, som videre driver en Audio Pro T9 bluetooth høyttaler.

gzosUV.jpg

Veldig enkelt.. skru på bryteren, mobilen kobler seg til, start spotify, nyt klar og god lyd!
Helt uten dynamo støy. Hadde et lite forsøk med bluetooth FM sender.. men det er bra håpløst da det er 10% musikk og 90% dynamo støy på org radioen. Bærbar er det også så kan ta den ut av bilen og inn i teltet på treff etc..

Ellers har jeg midlertidig montert nye vindusheiser, dørpinner girkule etc

QuYzwB.jpg

Ellers foruten senk og interiør skal bilen få ny frontrute, litt chrome listverk etc iløpet av neste uke!

C3Mfu0.jpg

Edit: Så fikk jeg olje temp føler fra savemybug i dag!
Veldig enkelt å greit, erstatter peilepinnen.
iz82B5.jpg
Endret av Concker
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive