Gå til innhold
Rub

Varmt vann ved vask?

Recommended Posts

Rub    19
Rub

Har lett endel her inne men finner ikke noe eksakt svar (hørt den før:D) Ved påføring av shamposkum med trykkflaske og i vaskebøtta: Skal man bruke varmt vann?

Ser feks at Bilpleiekongens videoguide at det adri brukes varmt vann..

Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Varmt vann er veldig klokt å ha i vaskebøtten(e), fordi det gjør at møkk slipper mye lettere fra vaskeredskap/vaskemitt/svamp. Slik unngår du at møkk blir med opp på lakken igjen og det minsker faren for vaskeriper.

Skum/såpe til forvask bør henge lengst mulig på bilen før det tørker, så varmt vann gir ingen fordel der, snarere tvert om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael    402
Michael

Det ØHN sa :) Men også ikke minst; varmt vann i bøtta på en kjølig dag sørger for at tafsepølsene ikke detter av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Varmt vann i bøtta ja, såpe mikser seg ofte bedre/fortere også.. Vaske med kaldt vann skjer aldri her.

Uansett duger kaldt vann også, men som nevnt over, så er varmt å foretrekke både mht effekt og komfort :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden    366
Alfaduden

Risikerer man ikke at voksen slipper fortere? Det var hvertfall noe jeg hørte i gamledager...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Risikerer man ikke at voksen slipper fortere? Det var hvertfall noe jeg hørte i gamledager...

Det stemmer ved bruk av varmtvannspyler. Jeg har dog ikke opplevd at vann i bøtten, noen grader over kroppstemperatur, har noe negativ påvirkning på LSP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden    366
Alfaduden

Det stemmer ved bruk av varmtvannspyler. Jeg har dog ikke opplevd at vann i bøtten, noen grader over kroppstemperatur, har noe negativ påvirkning på LSP

Ja. Man stikker vel nødig pølsene ned i særlig mye varmere vann likevel. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig