J. Larsen

Vognkort del 2 - Begjæring om avskilting

28 innlegg i emnet

Hallo alle sammen!

Jeg har nylig gått til innkjøp av en bil. Alt var fryd og gammen i begynnelsen, men så begynte jeg å undres hvorfor jeg aldri fikk vognkortene for bilen i posten. Etter en stund så fikk jeg et brev fra vegvesenet der det stod at bilen jeg nylig kjøpte hadde begjæring om avskilting på seg.
Jeg ble veldig frustrert og kastet meg over telefonen for å finne ut av hva som var galt. Long story, short: Tidligere eier meldte vognkort del 2 tapt, men fant det igjen og brukte dette til å skrive salgsmelding med meg. Etter en lang telefonsamtale med vegvesenet ble jeg fortalt at det "nye" vognkort del 2 som selger har fått må meldes tapt eller leveres inn til nærmeste trafikkstasjon av han.

Mitt problem er at jeg ikke får noe kontakt med tidligere eier og sitter nå med en bil jeg ikke kan kjøre.

Er det noen som har vært borte i dette før eller har noe innsikt i fremgangsmåten jeg bør benytte meg av så er det til stor hjelp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring NAF. De kan kanskje hjelpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring NAF. De kan kanskje hjelpe.

Har NAF noe med det å gjøre da? Er ikke det en helt annen kilde som har null innvirkning på vegvesenet?  :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde med meg. Men fikk kontakt med selger. Så får ikke hjelps deg stort der. kjip situasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde med meg. Men fikk kontakt med selger. Så får ikke hjelps deg stort der. kjip situasjon.

Han nekter å svare på meldinger og tar ikke telefonen, så den døra er nok lukket for min del. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster selger ingenting. Bare en kjapp tur på biltilsynet eller på hjemmesiden til vegvesenet for å melde det tapt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har NAF noe med det å gjøre da? Er ikke det en helt annen kilde som har null innvirkning på vegvesenet?  :huh:

Var kanskje noe slikt han tenkte på. Har du prøvd å få tak i slektninger av vedkommende, søsken, foreldre`? Har selv vært i lignende situasjoner før der strenge mødre får fortgang på ting ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster selger ingenting. Bare en kjapp tur på biltilsynet eller på hjemmesiden til vegvesenet for å melde det tapt.

Nei, jeg er klar over det, men det er visst for vanskelig for tidligere eier... Latterlig å at vegvesenet ikke kan melde det tapt fra deres side?

Var kanskje noe slikt han tenkte på. Har du prøvd å få tak i slektninger av vedkommende, søsken, foreldre`? Har selv vært i lignende situasjoner før der strenge mødre får fortgang på ting ^_^

Okei, men da er jeg med! Skal prøve å kontakte dem i morgen. En streng mor hjelper nok ikke da dette var en mann på over 40 år, så synes jo det er passe barnslig å holde på sånn. Har sendt flere meldinger uten noe svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har en adresse på typen? I så fall ville jeg bare banket på døren. Hvis det er innenfor rekkevidde vel å merke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har en adresse på typen? I så fall ville jeg bare banket på døren. Hvis det er innenfor rekkevidde vel å merke...

Dessverre laaaangt ute av rekkevidde. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF har advokater som hjelper med sånt. De er veldig flinke også!

Er kanskje partisk siden jeg har jobbet med dem, men de løste mange saker fort.

Verdt en samtale.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du NAF medlem så har du vel 2 timer gratis advokat hjelp mener jeg. I enkelte sammenhenger kan det lønne seg å å tegne et medlemskap der bare for å få den advokat hjelpen. Men det burde dem kunne gi et svar på før du evt betaler for noe sånt.

Endret av MarioCG
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF har advokater som hjelper med sånt. De er veldig flinke også!

Er kanskje partisk siden jeg har jobbet med dem, men de løste mange saker fort.

Verdt en samtale.

Ja, jeg skjønner hva du mente nå! Skal ta en telefon til dem i morgen og prøve å få mer informasjon om hva jeg skal gjøre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg. biltilsynet er E92'en din i signaturen registrert på en A.Larsen i Lillesand med skyldig omregistreringsavgift. Så det kan se ut til at bilen faktisk er omregistrert `?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der hadde eg funnet det lokale politikontoret, og fått dei til å kontakte han. Dette blir teknisk sett ett lovbrudd og dere har kjøpskontrakt osv. Folk flest får ræva i gir når dei blir kontaktet av politiet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg. biltilsynet er E92'en din i signaturen registrert på en A.Larsen i Lillesand med skyldig omregistreringsavgift. Så det kan se ut til at bilen faktisk er omregistrert `?

Det stemmer og det stemmer, men problemet er at det er begjæring om avskilting på bilen da bilen ER omregistrert. Men den er omregistrert med et gammelt eksemplar av vognkort del 2. Dvs. tidligere eier har meldt det tapt, funnet det og brukt det for å skrive salgsmelding. I bunn og grunn så eier jeg en bil som jeg ikke kan kjøre fordi han ikke har levert inn det gamle (nye) vognkort del 2 til vegvesenet.

Der hadde eg funnet det lokale politikontoret, og fått dei til å kontakte han. Dette blir teknisk sett ett lovbrudd og dere har kjøpskontrakt osv. Folk flest får ræva i gir når dei blir kontaktet av politiet :)

Det blir garantert neste på lista hvis vegvesenet og NAF ikke er til hjelp. Noe jeg frykter de ikke vil være...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo så trangsynt som det kan bli fra biltilsynet sin side siden bilen nå er registrert på deg. Du burde jo få lov til å melde det gamle vognkortet tapt da. Men, det skal jo ikke være lett.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo så trangsynt som det kan bli fra biltilsynet sin side siden bilen nå er registrert på deg. Du burde jo få lov til å melde det gamle vognkortet tapt da. Men, det skal jo ikke være lett.....

Jeg er enig! Frustrasjonen er på topp for å si det sånn... :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fant du denne informasjonen? Da jeg fikk annet informasjon når jeg søkte på kjøretøyopplysningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnr til 2282?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive