Provenzan0

KRISE ! iron-x

Litt kortenkt spraya jeg ned absolutt alt av panel på en 13mod V60 idag... så står jeg å vokser å ser at chromelistene rundt vinduene å tak rails som antageligvis er i plast mister "chromen"......

Hvor fucked er jeg? Bytte panel for sikkert 30k eller er det noe wonderproduct jeg kan ta på?  :shocking2:  :thumbdown:

Syns lite generelt rundt, men høyre bakerste hjørnelist er nesten ALL chromen borte å det ser faktisk helt vannvittig stygt ut ja.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noen råd til deg, men jeg ønsker ikke å komme i samme situasjon.

Jeg har en nissan Leaf med chrompakke. En del plastchrom på bilen.

Jeg har ikke hatt problemer med Korrosol, men har prøvd å ikke la den ligge for lenge på listene.

Hvor lenge lå den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hatt problem med korrosol på plastkrom. Hvor lenge lå det? Har du bilder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

61835.jpg

61836.jpg

Litt vanskelig lys å ta bilder i, men altså ser man den bakerste listen er gått fra chrome til grå/hvit plastikk utseende. Ellers så har chromen flekka av på linje med når folk har brukt sprayboks lakk for så å dra i vaskehall å sprute avfetting på så får man slike hvit flekker på lakken etterpå. SER IKKE BRA UT.

Er første gang ever jeg prøver Iron-X å brukte selfølgelig en halv 0,5l flaske på bilen, brukte riktig nok mest rundt nedre paneler rundt felger å nesten ingen ting der oppe hvor chrome delene er, lot det ligge på i under 5 minutter på hver side, det tørket aldri å spylte godt av.

Uff :( :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd. Du bør prøve å redde det med metal polish uten slipemidler. F. eks Swissvax sin. Kan gå fint med slipende polish også, men metal polish rengjør ofte bedre.   ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff ja får prøve å få tak i noe.... lærer av sine feil hvertfall hadde egentlig ikke trodd at det skulle gå men.. greitnok at det er metallfjerner men det er jo ikke "metall" på de listene det er jo plastikk som er lakkert med noe halv-chrome greier.... ergelig.

61837.jpg61838.jpg61839.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

greitnok at det er metallfjerner men det er jo ikke "metall" på de listene det er jo plastikk som er lakkert med noe halv-chrome greier.... ergelig.

Hvordan vet du at det er "plastikk som er lakkert med noe halv-chrome greier"? Det høres feil ut.

Bruk en metal polish, så går det kanskje å redde dette. Har du ikke, bruk en slipende polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så nå at dette er en Volvo V60 det er snakk om. Jeg fikk lignende flekker på akkurat de samme listene og takrailsene da jeg vasket faren min sin V60. Brukte også korrosol, men kun på de nederste panelene. Lister og lakk rundt vinduer og på taket fikk ikke korrosol, ei heller overspray.

Så er du sikker på at dette ikke kommer fra for eksempel avfettingen, i stedet for Iron-X? Mulig at dette kan fjernes med litt polering. Det ble jeg i hvert fall tipset om. Jeg fikk ikke selv fjernet "skjoldene" med metallpolish (Autosol). Har dog kjøpt en ny som jeg tenker å prøve.

Les her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/23488-skjolder-p%C3%A5-matte-chromelister-etter-vask/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ut som det er ett skille på skjøten? Akkurat som den ene listen har reagert, men ikke den andre? Eller ser jeg feil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel også prøve en "lett polish" typ menzerna ff3000/4000. Så ser du om det er et belegg Som bare ligger oppå. det samme vil du nok oppnå med metalpolish. Trodde ikke volvo hadde plastlister?? Men har ikke vært borti så mange.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette alu-lister da ?

På min V70 er det i alle fall det, og de blir pene med maskinpolering. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette alu-lister da ?

På min V70 er det i alle fall det, og de blir pene med maskinpolering.

Jeg er også ganske sikker på at det er aluminium.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe plastkrom på disse bilene, bildene dine viser heller ikke at noe har flasset av. Metallpolish eller finpolish med maskin så er de fine igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke crom, med matt finish ? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekte chrom er et belegg som blir lagt på stål eller plastikk, takrails er som regel børstet aluminium, og lister rundt vindu er som regel polert aluminium.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive