Vipera

Valg av polish/voks

Jeg skal handle polish og voks, og vurderer to pakker. Den ene pakken er Autoglym Super Resin Polish og HD Wax med pads/mikrofiberkluter. Andre alternativ er Swissvax sin pakke med Onyx eller Shield med tilhørende pader/kluter. Autoglym sin pakke er over kr 1000,- rimeligere, og lurer derfor på om SV sitt alternativ er verdt de ekstra kronene? Hvordan er AG HD voksen og jobbe med? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG HD regler grei å jobbe med. Litt mer "friksjon" under påføring og buffing, men ikke noe direkte problem. Den er meget holdbar og tåler mye juling.

Likevel vil jeg si at Swissvax er utrolig mye bedre å jobbe med.

Jeg bruker en del både HD og Shield, og foretrekker totalt sett Shield.

Har ikke brukt swissvax cleaner fluid (for hånd) så aner ikke noe om hva jeg kan forvente av resultat der, og det er lenge siden jeg bruke super resin fra AG, den hadde da håpløs holdbarhet (synes jeg) men det løser du med HD som har meget bra holdbarhet likevel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

shield er behagelig å jobbe med, lukter godt. Men HD lugger litt mer under buffing. Men HD knuser shield når det kommer til holdbarhet. Så HD er favoritten her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jobbet mye med HD wax fra AG, den er lett å jobbe med sammen med de røde paddene:) drøy i bruk! Tok en båt på 21 fot Igår med den waxen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville valgt Swissvax fremfor HDW pga. SV er mye bedre å jobbe med. 

Eller så kan du gå for et enda billigere alternativ fra Dodo Juice. Meget gode produkter. 

DJPHLP.png

Hadde egentlig tenkt til å legge pro versjonen i forslaget da det er den jeg har testet, men den er ikke på lager nå. 

DJ har mye å velge i og de har også laget 30 ml sample av de fleste voksene de har laget hvis du vil prøve litt forskjellig. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt alternativ er SW cleaner fluid og Bilnerdens Fusso voks. Cleaner fluid synes jeg er en fantastisk lakkrens. Og fusso sin styrke er ekstrem holdbarhet og vannavprelling/smussavvisning. Da har du en pakke som er rimelig lett å jobbe med og holdbar. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive