RuZleBiFf

Nok en "hvordan vaske bilen"

Hallo,

Din Side la idag ut denne:

http://www.dinside.no/933400/fullstendig-vaarklar-bil

Her går de faktisk såpass grundig til verks, som avfetting og "polering" (som de kaller det). Her inne er vel dette en god gammeldags "wash 'n wax".

De anbefaler også folk å spyle av bilen først for deretter å spraye på avfetting (prickbort er brukt i artikkelen) på våt bil.

De fleste her legger denne på tørr bil, noen som vet hvorfor journalist anbefaler å legge den på våt?

Hva synes dere om artikkelen?

Jeg mener det er litt juks å si at "gratulerer, du har nå polert bilen din", når det folk har fått instrukser om er å legge et tynt lag med voks.

Endret av RuZleBiFf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er bedre enn mange andre, som gjerne er NAF-basert.

Årsaken er at kilden de oppgir er Bilpleiekongen.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg synes også den var ganske bra. Grundig og fin.

Så han er fæn av at avfettinga legger seg utenpå vannet og renner av bilen? Jaja....... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke av de verste artiklene, dog er prickbort (som du nevner) håpløst på våt bil. Kan vel virke som om de har surret litt med text/bilde. De skriver at avfettingen ikke må nøiytraliseres , men det er jo nettopp det som skjer..;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint med slike guider som er tilpasset tiden folk flest er villige til å bruke på dette. Alle har ikke en helg å sette av til stell av bilen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort er jo ikke håpløst på våt bil og nøytraliseres heller ikke..
Den får litt dårligere virkning om det er mye vann, men man trenger jo slett ikke tørke bilen før man tar feks en "strafferunde" med PB.
PB skiller seg ikke fra vann på samme måte som mange kaldavfettinger gjør.

Om det er mye sand på bilene jeg vasker gjør jeg gjerne en avspyling med rent vann før jeg legger på PB, som nevnt den blir litt uttynnet, men ikke verre enn at den får virke noen minutter ekstra.

Endret av Magne/Otta Detailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ofte brukt prickbort på regnvåt bil uten å ha merket noe forsjell kontra tørr bil..men mulig det merkes på veldig skitne biler med 1/2 års inngrodd asfalt :) men for DCN standard, ingen forsjell her i gården

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglaze ultra er fin på våt bil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. ikke prøvd. Er den vann- eller petroleums-basert?

Journalisten skriver også at clay brukes for å fjerne de siste "nuppene" osv... Jeg har opplevd ofte at clay etterlater marre-merker.

Hvis man ikke skal maskin-polere blir man ikke kvitt disse merkene..!?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men man ønsker vel mest mulig ut av produktene man eventuelt bruker, og prickbort er helt klart best på tørr bil! klart bilen behøver ikke å være knusktørr men dog..

Det er rimelig forskjell på prickbort om den påføres våt eller tørr bil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive