• 0
Eager2008

Blandingsforhold

Spørsmål

Helt ny på DCN, utrolig mye bra tips, artikler osv. her :)  :)  :)

Mitt spørsmål er sikkert besvart før, men her på DCN er det så mye god info at det kan bli vanskelig å finne det man leter etter!!

Jeg har en Stihl RE 128 Plus høytrykks spyler (dette er vel nærmest en re-brandet Nilfisk etellerannet).

Denne har en dispenser flaske (heter det det ?) som monteres inn som en dyse.

Regner med at denne er grei for å bruke til forvask for å slippe å spraye på vaskemiddel for hand.

Anta at jeg vil bruke Surfex HD (som det sies mye godt om) + litt forhåndsspraying av Prcikbort, hvilket blandingsforhold skal det være I dispenser flaska for å få en god og riktig blanding på bilen ? ( f.eks. 1:30 eller andre anbefalinger ?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

• 0

Da må du nesten vite hvor mye spyleren tynner ut produkt i flasken. Kan finne det ut ved å spyle ned i en bøtte til flasken er tom. Vil tro du må bruke ganske rent produkt i flasken. ;)

Edit: leif..

Endret av Kimmen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Er det mulig at denne dispenser flaska er egentlig skumkanonen?

Surfex hd kan man blande 1:5 1:10 1:15 1:30 osv, spørs hvor skitten bilen er. De sterkeste blandingene vil også kunne ta voks, så hvis man har en nyvokset bil, så vil det være nok med 1:15. 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Da må du nesten vite hvor mye spyleren tynner ut produkt i flasken. Kan finne det ut ved å spyle ned i en bøtte til flasken er tom. Vil tro du må bruke ganske rent produkt i flasken. ;)

Edit: leif..

Takk, god ide, prøver I morgen.

Er det mulig at denne dispenser flaska er egentlig skumkanonen?

Surfex hd kan man blande 1:5 1:10 1:15 1:30 osv, spørs hvor skitten bilen er. De sterkeste blandingene vil også kunne ta voks, så hvis man har en nyvokset bil, så vil det være nok med 1:15. 

Ja, det er voksen jeg ikke vil fjerne, men det er vel ikke bra for lakken med avfetting for hver vask heller vel ?

Er det lurt å bruke noe annet middel innimellom for ikke å skade lakk/fjerne voks ? Hvilket ?

Tror ikke dette er skumkanon, men dette har jeg ikke greie på, hvordan finne ut ?

Endret av Eager2008
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kan jo bruke surfex hd 1:30 til vedlikeholdsvask, da er den rimelig snill mot voks. Kan feks bruke bilshampoo som gyeon bathe+ som vil legge en hydrofobisk hinne over voksen for å bevare vannskrekken. 

Ta bilde av den dispenseren og last opp her. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ser den ut noe sånt som dette?

128500077_SKUMSPRAYER-ps-FrontendLarge-H

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ligner mye:

post-9878-0-90369800-1429133700_thumb.jppost-9878-0-64294700-1429133719_thumb.jp

Endret av Eager2008
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
Ja, den er lik den som fulgte med min Nilfisk. Som du skrev så er jo Stihl produsert av Nilfisk og disse er vel identiske. Du vil ikke få barberskum med denne, men det er jo heller ikke noe poeng. Fungerer helt greit som såpepålegger. :)

Den er vel justerbar, så du får kjøre bøttetrikset og regne ut hvor mye den tynner produkt. Et tips er å bruke et par dråper konditorfarge i vannet i flasken. Da er det lettere å se forbruk når du tester ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ja, den er lik den som fulgte med min Nilfisk. Som du skrev så er jo Stihl produsert av Nilfisk og disse er vel identiske. Du vil ikke få barberskum med denne, men det er jo heller ikke noe poeng. Fungerer helt greit som såpepålegger. :)

Den er vel justerbar, så du får kjøre bøttetrikset og regne ut hvor mye den tynner produkt. Et tips er å bruke et par dråper konditorfarge i vannet i flasken. Da er det lettere å se forbruk når du tester ut.

Takk, ca 1:40 på min (tror den sto på minimum da, så ikke justering før etterpå :))

Skal sjekke litt nøyere senere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive