Gå til innhold
Steinar33

Vaskehansken skal byttes ut..

Recommended Posts

Steinar33    14
Steinar33

Skal bytte ut min gamle hanske, den er laget fra et eller annet dyr, skinnet i allefall inni, sau eller noe rart, hvit pels... men den har virkelig tapt seg. Det stinker dritt og død av hansken rett og slett, den har revnet og er rimelig oppbrukt. 

Kan noen anbefale meg en god hanske gjerne hos en butikk som selger IronX eller produkter som ligner.

Er skeptisk til svamper og kommer ikke til å velge dette uansett. Heller ikke zymöl.

Mange takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aero    125
Aero

synst faktisk Biltema sin vaskehanske fungerer greit. Suger til seg enormt med vann, og er billig :) før var eg og skeptisk til svamper, men etter å ha prøvd bilnerden sin spesialsvamp så er de blitt en favoritt..super behagelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

De har mange forskjellige vaskehansker hos Bilnerden. North Detaling-produktene pleier generelt å være god vare for en rimelig penge. Da kan du også slenge med en flaske Korrosol, som gjør samme nytten som IronX. 

Også enig med Aero hva angår svampen.

Endret av cheffen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J    598
Stig J

Hvorfor er du skeptisk til svamp? Jeg har gått fra Meguiars hansker til Bilnerden sin svamp. Resultatet er minimalt til ikkeeksisterende vaskeriper. 

Jeg ser kun en fordel med hanske, den sitter fast på hånda.

Endret av Stig J

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roald Schmidt    21
Roald Schmidt

Var også veldigt skeptisk til svamp, helt til jeg prøvet BN sin svamp.

Den kan anbefalest!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ovlov86    177
ovlov86

Trådstarter vil ikke ha svamp, så hvorfor ikke bare la være å skrive om det...?

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
regeli    59
regeli

Har brukt denne i mange år: http://www.autogeek.net/mothers-lambswool.html

Holder en sesong viss passer på den litt og holdes borte fra vaskemaskin.

Har brukt hanske i flere år, men har nå gått over til denne: http://www.swissvax.no/swissvax-waschpudel

Alternativ hanske til Mothers sin er kanskje denne: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_48&products_id=493

Holder 200 vask høres ut som et bra produkt.

Endret av regeli

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J    598
Stig J

Trådstarter vil ikke ha svamp, så hvorfor ikke bare la være å skrive om det...?

Så man får ikke lov å spørre hvorfor han er skeptisk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Han skrev at han ikke vil ha svamp, og selv om mange frelste selvsagt lurer på hvorfor, så har han nok sine grunner. Personlig liker jeg ikke svamp fordi jeg er en kløne og mister den i bakken, og jeg foretrekker å ha en vott rundt labben når jeg vasker. Negler kommer da heller ikke i kontakt med lakken og lager riper.

Uansett, han ba om anbefalinger om vaskehansker, så hvis man ikke har anbefalinger men bare lurer på hvorfor han ikke vil ha svamp, så synes jeg faktisk man kan la være å poste.

Mine vaskehanskeanbefalinger:

- Bernhard's Mitt (fra Scandicshine, aner ikke om de har den lenger, men Elite Car Care har en lik en)

- Bilnerden sin største ulldott av en vaskehanske - suger opp en halv bøtte vann i slengen, kommer til overalt størrelsen til tross, myk og fluffy og en drøm å vaske med. Dobler som vektløftingsutstyr når den er våt.

- Meguiar's Wool Mitt - golden oldie, digg å bruke men vanskelig å finne for tiden

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinar33    14
Steinar33

Hei, beklager sen tilbakemelding. Takk for alle tilbakemeldingene også de om svamper, trivelig at mange svarer :-)

Har ikke så mye erfaringer med svamper rett og slett, kun brukt hansker. Mulig noen svamper er gode men har god erfaring med disse hanskene så jeg vet rett og slett ikke, ser for meg at svamper lett kan lage riper. Tar man en god forvask så skal jo berøringsjobben være rimelig enkel. Har i alle fall aldri opplevd at hansker lager riper, testet hanske fra Torshov og Shineorama.

Skal se over det som nevnes over her. Blir nok å bestille fra Bilnerden ja. :-)

Hadde forresten en Meguiar's Wool Mitt som nå både stinker utedass lol og som har revnet :P

Endret av Steinar33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simenhbe    123
Simenhbe

Hvis du allikevel skal handle fra bilnerden hadde jeg slengt med en svamp uansett siden de er så rimelige. Om ikke annet er du en erfaring rikere siden du ikke har så mye erfaring med svamp :)

Det var det jeg gjorde. Kjøpte for å teste, se hva som var grunnen til all "hypen". Jeg går ikke tilbake ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Etter en skikkelig forvask er det egentlig ikke så nøye om man vasker bilen med det ene eller det andre, men de som har konvertert til svamp går sjelden tilbake til hanske. De fordelene jeg ser ved bruk av svamp er at de slipper møkka lettere og er lettere å vedlikeholde, de trenger ikke vaskes i maskin, kun skylles godt etter bruk. Hansker kan også klore seg fast i enkelte uønskede partikler som potensielt kan lage riper som ikke forsvinner ved maskinvask, og de må finnes å plukkes ut av hansken, de fleste som har gått over til svamp opplever færre vaskeriper over tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Har vært veldig glad i Car Pro sin mitt her, har holdt seg bra og er god å vaske med. 

Husk med hansker av skinn/pels, så er dt viktig at den tørkes etter bruk, ikke la den ligge fuktig i bøtta, da råtner den opp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johnchr    20
Johnchr

Min favoritt da jeg brukte hanske var den fra mothers. Jeg likte best de med ull på begge sider. En del hansker har noe nettinggreier på den ene siden og ull på den andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinar33    14
Steinar33

Pleier å være grundig med forvask så skader ikke å prøve en svamp med alle anbefalingene her :-)

Usikker på hva som skjedde med den hansken, den fikk alltid tørke godt og ble fint behandlet, men en dag var den annerledes, den hadde krympet. Fikk ikke hånda inni hansken før den var bløtet opp skikkelig. Blir å bruke stinkbomba en gang til så bestille nytt.

Tusen takk for gode råd alle sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aero    125
Aero

Pleier å være grundig med forvask så skader ikke å prøve en svamp med alle anbefalingene her :-)

Usikker på hva som skjedde med den hansken, den fikk alltid tørke godt og ble fint behandlet, men en dag var den annerledes, den hadde krympet. Fikk ikke hånda inni hansken før den var bløtet opp skikkelig. Blir å bruke stinkbomba en gang til så bestille nytt.

Tusen takk for gode råd alle sammen.

Da kjøper du en hanske med bilnerden, så slenger du med spesial svampen og prøver den. Noe helt annet en vanlige bensinstasjon svamp..den er super deilig å bruke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Har selv testet Biltema sin blå vaskehanske i dag, og det er faktisk den beste så langt. Mulig holdbarheten er så som så men da koster det 30 å få en ny ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig