zeemaxsl

drone med kamera dilemma. :P

Har brukt lang tid på dette dilemmaet og ser at det er mange flinke her , så må høre litt hva andre tenker.

Vurderer å kjøpe et DSLR kamera (Canon 70D) med en dji ronin gimbal til bruk ved filming osv.

Men vurderer også å kjøpe en(brukervennlig (orker ikke bygge selv + for dyrt med dslr drone) pakke fra DSLR pros med DJI phantom 2 eller 3  med FPV inkl, Hero 4 Inkl , zenmuse gimbal inkl+++++ inkl i pakken. Har god erfaring med droneflyging .

Klarer ikke finne ut hva jeg bør gjøre og evt hva jeg kommer til å få mest glede/nytte bruk av .

Har tenkt på at det vil være større bruks område for canon men samtidig vil man ikke kunne få Aerial shots eller kunne lage en fet videoproduksjon med et dslr kamera med en pro gimbal. Men tenker også at det begrenser seg veldig hva man får ut av drone og gopro med gimbal .

Har tatt mye bilder iløpet av de siste 10 årene og blir leid inn til forskjellige oppdrag pga min erfaring .

Kameraet jeg har brukt til nå er et Canon Dslr med mye extra og er ok fornøyd selvom ikke det nyeste .

Tanker og lure forslag taes imot med stor takk

Endret av zeemaxsl
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du trenger Dji Inspire eller Phantom 3 proffesional

Bare husk på at om du ønsker å bruke eller om bildene du har tatt blir brukt i kommersiell sammenheng, så trenger du tillatelse fra Luftfartstilsynet. Da blir Phantom 3 plattformen du lettest får operasjonstillatelse med

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar setter pris på flere synspunkt og idéer og tanker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hiver meg egentlig bare på tråden, for dette er jeg også litt interessert i. Har allerede speilreflekskamera (400D og 5D Mark 3) og plenty med erfaring på bakkefoto - men med lyst og iver etter å starte med luftfotografering. Har flydd en DJI phantom 2 med Hero 3, Gimbal og FPV-briller, og det var jo fantastisk. Hvis en skal løfte en 5D med litt tung optikk på, så må nok en litt kraftigere drone til ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du løfte kamera type "stor" speilrefleks, er du oppe i størrelsen som f.eks Dji S1000 for å ha kraftoverskudd nok til å tåle å miste en motor. Da begynner pengene virkelig å rulle fort ut av kontoen ....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar og  synspunkter så langt, håper på flere ettersom jeg ser at min formulering gjerne har vært litt diffus.

For å skape litt bedre forståelse for hva jeg spør om så prøver jeg en gang til .

Jeg har et fotokamera som jeg ikke har muligheter til å filme med (Canon 450 DSLR), tenker på og oppgradere dette for å få muligheter til å filme men i tillegg ta skikkelige bilder og er fronøyd med Canon. Ønkser også å kjøpe DJI Ronin gimbal til bruk sammen med kamera slik at det blir bra filming/produksjon til mitt bruk. Er det noen som har konkrete tips til hva jeg burde velge i steden for Canon 70 D så taes dette imot med stor takk men har en jeg har lånt dette kameraet av en bekjent å det virker fint for mitt bruk som et multi kamera med muligheter for meget høy kvalitet både på film og bilder. Er også her jeg har fått prøvelåne drone med gopro og derfor blir litt forvirret hva jeg bør gå for, ettersom begge deler blir som det ble sagt er like forskjellig  som bil og båt og jeg ikke klarer å ta en avgjørelse eller finne noe som viser et større behov for en av tingene . wallbash.gif

Det som er dilemmaet er om jeg bør oppgradere kamera og i tillegg tilrettelegge for fet bakke produksjon / bilder med en DJI RONIN håndholdt gimbal, eller om jeg bør gå for en pakke med Phantom 2/3 med gopro (gopro kan jeg forøvrig bruke til det det er ment til altså ikke bilder men som action cam ) håper dette var litt lettere å forstå ? tongue.pngtongue.png Eller så skal jeg ta et hint om dårlige skrive og kommunikasjonsevner he he  Takker for svar og idéer

ligger ved linker til de forskjellige valgene :

Håndholdt gimbal til DSLR kamera  http://www.dji.com/i...nin-coming-soon

Drone pakke  http://www.dslrpros....aerial-kit.html

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Ble det drone på deg? Har drevet med drone og kamera siste 4 åra, og drevet firma med godkjent RPAS.

Jeg har vertfall droner til salgs! og som Anderre sier, så må du nokk for din egen og andres sikkerhet opp i minimum hexacopter (6 rotorer) med en brukbar naza/a2.

Ta kontakt på PM om du lurer på noe =) som sagt har jeg utstyr til salgs til en overkommelig pris ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive