BjørnT

microfiber biltema

Noen som har erfaring med microfiber klutene til biltema

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd de brune når jeg har rubbet SS lakk( rød El hvit hi-ace f.eks) p.g.a lakken setter seg i klutene og ødelegger de spør du meg.

Så derfor har jeg "spart" "go-klutene" og brukt biltema. Nå var ikke de klutene mine og vet ikke hvordan de er etter vask. Men overasket over at de er rimelig greie nye..

De andre microfiberene hos biltema ville jeg styrt unna! :-D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltemakluter er helt OK til motorrom, glass, interiør og ulakkerte flater.

Noen av dem er faktisk av såpass bra kvalitet at jeg våger meg til å buffe polish med dem, men stort sett blir de bare brukt til skitne jobber.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd de brune når jeg har rubbet SS lakk( rød El hvit hi-ace f.eks) p.g.a lakken setter seg i klutene og ødelegger de spør du meg.

Hva mener du egentlig er forskjellen mellom ss lakk og klarlakk bortsett fra at ss lakk synes bedre i kluter og puter?

Jeg spør fordi jeg har polert en del ss lakk å jeg har både puter og microfiber som har vært brukt til det formålet, enkelte så gammel som 7-8 år, og de er fortsatt fullt brukende selv om de er noe missfarget. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du kan fint bruke kluter og pads i lange tider.. Er mest farge osv som gjør at de blir "ødelagt " for min del.så har egne kluter/pads til SS lakk og hver farge.

Jeg mener SS lakk "slipper" lettere og man får (iallefall opplever jeg) å få mer lakk i pad/klut når man rubber. Jeg har ikke målt dette,men slik er mine erfaringer rundt temaet.. :-)

Er jo selvfølgelig ikke ødelagt i ordets rette forstand, men jeg synes det er greit å være så "renslig " som mulig, om du skjønner hva jeg mener :-)

Endret av bilmagikeren
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns biltema klutene er helt kurrante. Glasskluten er veldig god syns jeg, bruker den mye på felger(og glass) når jeg tar på lakkrens før påføring av LSP :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener SS lakk "slipper" lettere og man får (iallefall opplever jeg) å få mer lakk i pad/klut når man rubber. Jeg har ikke målt dette,men slik er mine erfaringer rundt temaet.. :-)

Det er selvfølgelig mulig, jeg skjønner bare ikke hvordan man skal kunne konkludere med noe siden man kun ser ss lakken og ikke klarlakken. Så jeg tror det er psykisk pga avfarging, spesielt siden mye av ss lakken er hard å korrigere. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, jeg har som sagt ikke noe målinger på dette.. Men at SS lakk er hardere enn klarlakk er jeg ikke enig i. Iallefall ikke som en "regel" hi-ace,connect,transit, egentlig de fleste varebiler utenom wv som er litt hardere.

Selfølgelig er Japse klarlakk myk, men tyske/svenske og til dels amerikanske biler vil jeg si har forholdsvis hard lakk..

Men igjen, mulig jeg tar feil og jeg sitter ikke på noe fasit :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, se der ja. SÅ jo riktig ut. Skal testes. Billig og bra (samt lett tilgjengelig) liker vi!  :ph34r:  :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

85/15 polyester/polyamid virker noe grovt...

Klutene jeg bruker har 70/30-blanding, grovklutene har 80/20. Men kjør på :)

Oi, se der ja. SÅ jo riktig ut. Skal testes. Billig og bra (samt lett tilgjengelig) liker vi!  :ph34r:  :P

30 kroner for en klut er i grenseland, hvertfall når kvaliteten er uviss. Det finnes jo velprøvde og billigere alternativer allerede.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke i den størrelsen vel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg usikker på, men jeg unngår 40x60-kluter siden jeg synes det er en tåpelig størrelse. 40x40 er ideelt (for meg), 30x30 blir for smått igjen. 50x50 kunne funket; 60x60 blir for stort (halvveis til tørkehåndkle).

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke 30kr er dyrt. Finner jo ikke tørkehåndkle til bil for den prisen, så hvis denne har OK oppsugningsevne og er skånsom nok så er det jo null stress.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt de har kommet med? :)

Disse har vært med i godt over ett år nå, om ikke enda mer. Veldig gode til buffing!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive