EivindE91

Vask av Modesta behandlet bil

En kompis har kjøpt seg ny Skoda Superb.

Denne er Modesta behandlet, og da lurer jeg på hvilke produkter anbefales til bilvasken for at behandlingen skal vare lengst . Vi har vell allerede lagt inn bestilling på Prickbort, surfex og autofoam.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du vel nesten det som skal til av kjemikalier for vasken sin del. Hvor lenge behandlingen varer avhenger jo også av antall kilometer bilen ruller. Det er forskjell på 12.000 og 40.000 i året.

Når produsenter oppgir varighet på behandlinger er det gjerne basert på bruken, så mellom 20-40.000 kilometer for coatinger.

Ellers er det jo hyppigheten på vask, og unngå alt for sterk kjemiblandinger som tærer ekstra på beskyttelsen.

2BM og en god svamp som slipper møkka lett og unngår riper samt skånsom tørking.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på surfex blandingen den må ikke være for sterk, eg blander den på 1:40 ikke noe sterkere på modesta, eller så kan du bruke Bathe+ såpa den er god, så må du ha M1 shot for vedlikehold av modesta coatingen for å opprettholde vannskrekken etc

hvilken Modesta er lagt på den ?

Endret av Audi S8
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilke Modesta behandling som er lagt, fordi bilen ble kjøpt etter og ha vært demobil. Bilen skal gå som skolebil og han regnet med å kjøre 60 000km på et år.

Han så for seg og vaske bilen 2-3 ganger i uken, så da tenker jeg at det er viktig og ikke vaske bort coatingen.

Hvilke voks kan han bruke om han legger det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilke Modesta behandling som er lagt, fordi bilen ble kjøpt etter og ha vært demobil. Bilen skal gå som skolebil og han regnet med å kjøre 60 000km på et år.

Han så for seg og vaske bilen 2-3 ganger i uken, så da tenker jeg at det er viktig og ikke vaske bort coatingen.

Hvilke voks kan han bruke om han legger det?

legge voks ville eg ikke gjort, da er det bedre han kjøper denne som er utviklet til vedlikehold av Modesta

http://www.exint.no/bilpleie/modesta/modesta-m-1-shot

denne trenger man bare små mender på MF klut og spre utover på hvert panel, etter bilen er vasket helt ren og tørr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legge voks ville eg ikke gjort, da er det bedre han kjøper denne som er utviklet til vedlikehold av Modesta

http://www.exint.no/bilpleie/modesta/modesta-m-1-shot

denne trenger man bare små mender på MF klut og spre utover på hvert panel, etter bilen er vasket helt ren og tørr

Har allerede sendt han en screen shot av M1. Siden han er opptatt av at bilen skal være ren, og være enkel og vaske :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive