Vipera

Hjulbolter

Sitter med to sett hjulbolter, og er usikker på hvilken jeg skal bruke på min 09 VW Touran.

Skal legge om til sommerdekk (17" original vw felg)

post-7869-0-98145800-1428209941_thumb.jp

Noen som vet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VW pleier å ha de øverste på bildet, med rund kon. Med litt godvilje vil du kunne kjenne/se det på felgen også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok de øverste for orginale vw felger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg har en Passat med tilsvarende felger. Da jeg kjøpte felgene (for noen år siden) fikk jeg beskjed av dekkforhandler om å bruke den nederste typen bolter. Men på de originale felgene er det den øverste bolten som brukes. 

Høres ut som jeg burde kjøre på den øverste her også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalt bruker VAG kuleformet kon, men de aller fleste ettermarkeds felger eg har vert borti bruker med 60graders kon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kjører jeg den øverste bolten på de originale Touran felgene, og den nederste typen på de uoriginale til Passaten. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har en gammel klump med clay eller unger som har Play Doh så ta litt av den og trykk nedi felghullet så ser du støpen. Er du lur, skriver du opp hva du brukte nå på vinterhjuka så slipper du lure på høsten igjen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det ikke er enkelt hvis boltene er senket dypt ned i felgen, men jeg har hatt grei suksess med å legge felgen flatt på bakken og senke bolten ned i hullet for hånd. Har vært ganske enkelt å kjenne om boltene passer (dvs får skikkelig kontakt med felgen) eller ikke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har en gammel klump med clay eller unger som har Play Doh så ta litt av den og trykk nedi felghullet så ser du støpen. Er du lur, skriver du opp hva du brukte nå på vinterhjuka så slipper du lure på høsten igjen!

Eller alufolie å trøkk nedi i mangel på ovennevnte :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive