Gå til innhold
offroad

produktet tørker ut for fort

Recommended Posts

offroad    20
offroad

Har så smått begynt å prøve den roterende, og når jeg ser på div demo snutter så kjører de jo i det "uendelige" uten at produktet tørker inn. Når jeg prøver..(scoll S3/ S17 på riktige puter) ei lita stripe eller ca 4 erter med produkt, så sprer jeg kjapt på minste hastighet, så 2 pass med 1500 o/min og da er det tørt! Dette til tross for at jeg "vrir opp" puta i vann før jeg begynner. Syns jeg må spraye på vann for hvert pass for at det ikke skal gå tørt.. Tips?? :blink:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Et tips, scholl concepts bryter seg ned fort. Ingenting galt med det, hehe.

Men bruk litt mer på S3+ f. eks, den holder lengre en S17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Scholl produktene bryter seg ned veldig raskt...

Noen liker det, og noen liker det ikke :) Men er veldig greit om man skal ta en bil kjapt, og man vet hva man driver på med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

S3+ og S40 kan man kjøre lengre. Mens S17 og S30+ er laget for å bryte seg ned fortere, men fortsatt fjerne defekter bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad
Scholl produktene bryter seg ned veldig raskt...

Noen liker det, og noen liker det ikke :) Men er veldig greit om man skal ta en bil kjapt, og man vet hva man driver på med.

Høres jo bra ut det, men siden jeg ikke aner hva jeg driver med blei det litt frustrerende! :D Har ikke fått sett bilen i dagslys enda, men etter å ha tatt ett panser og ei dør på testbilen min så ser det veldig bra ut i halogenlys.. ser det blir litt kjørespor på de grove produktene, men de ser ut til å ha blitt borte etter å ha brukt S40 på orange pute.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Riktig, kjørespor med grovere puter og midler er normalt. Så bare gå over med S40 og orange!

Kjør S17 to runder, så er den ferdig. Samme med S30. Kjører du lengre, så blir det bare tull.

S40 holder mye lengre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Hvor "seig" skal S3+ være og fjerne?

Hadde to erter på padden,0,5x0,5 meter kjørte lenge og tørket men seigt som f... er det normalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad
Riktig, kjørespor med grovere puter og midler er normalt. Så bare gå over med S40 og orange!

Kjør S17 to runder, så er den ferdig. Samme med S30. Kjører du lengre, så blir det bare tull.

S40 holder mye lengre.

Så hvis ripene mine ikke borte da så tørker jeg av med mf og tar det hele en gang til?? :unsure: Hmm, da skal jeg tidlig opp i morra og ut i garasjen igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil
Hvor "seig" skal S3+ være og fjerne?

Hadde to erter på padden,0,5x0,5 meter kjørte lenge og tørket men seigt som f... er det normalt?

Skal være LETT å fjerne

Så hvis ripene mine ikke borte da så tørker jeg av med mf og tar det hele en gang til?? :unsure: Hmm, da skal jeg tidlig opp i morra og ut i garasjen igjen!

Eller går til noe grovere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
skoTner    94
skoTner

"Tørker ut for fort", sier du? ... ja, det var det kjerringa sa i går også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kabbern    0
kabbern
"Tørker ut for fort", sier du? ... ja, det var det kjerringa sa i går også ;)

HAHA FYTTI! *ler*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Scholl syns jeg faktisk er bittelitt lettere å fjerne enn Menzerna.. Så hvis du syns den er vanskelig å fjerne, tror jeg du kjører den for lite, eller for kort.

Produktene brytes ned raskt.. Så man kjører bare et par ekstra runder, til man er fornøyd, hvis det skulle være nødvendig.

Og Arne: 2 erter høres litt for lite ut, jeg bruker vanligvis litt mer produkt enn "vanlig" med S03+.

Prøv 3 "10 kroninger" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

fy f..n for en gjeng..

Erter er nok noe lite tror jeg ja, men anbefales scholl på pad eller på lakken når du drar igang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Skal teste neste gang med en klatt S40+ på padden sammen med S03+.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

Bilen jeg prøver.. og ikke minst feiler på er en -93 mod ford scorpio, er det veldig hard lakk på den tro? For å få vekk vaskeriper må jeg gå over tre omganger med S3/orange for å få vekk riper. Blir blankt på første, men må legge på produkt og kjøre flere pass x3 ganger for å få effekt.. Legger på så mye press att panelet gir etter, og bruker vel ca 1700 o/min tenker jeg.. :blink:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reodor    2
Reodor

Prøv mer fart da!!

Ups ups !! Men ikke for lenge post-193-1237722450_thumb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Haha, for et kult bilde :)

Offroad: Orange pad er polishing pad, er ikke så forferdelig mye cut i den..

Har du blå eller ullpad tilgjengelig? Da blir det nok mer fart i sakerne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Orange blir nok for fin ja. S3+ skal helst brukes med blå eller ullpute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×