ThomasR

Polering av felgringer i rustfritt stål

Hei!

Holder på med oppussing av ett sett BBS RS med radinox lepper. (Rustfritt stål)

Ringene var nye i 2011 og kun stått på sommerbilen siden den gang, så de er egentlig hele og pene.

Er noen småriper i leppene. Har kun tatt to runder med Autosol på en av leppene, men synes de blir mer "cloudy" av den. Hjelper hvertfall ingenting på riper.

Hørt mye pent om Carbon Collective sin metal polish - noen som har testet den?

Har aldri mestret metallpolering helt, så noen tips på fremgangsmåte for å få de veldig blanke hadde vært fint.

Vil helst unngå våtsliping, ettersom det haster litt med å montere sammen felgene..

Endret av ThomasR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde autoglym sin metal polish her om dagen på noen audi tt felger, det var sinnsykt bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG metal polish om det ikke er klarlakk på. Her prøvd på helt nye.Ferdig resultat til høyre.

15651_10151240400733922_770618842_n.jpg

64039_10151240400723922_2035930131_n.jpg

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elsker Swissvax Metalpolish jeg. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne litt.

Takker for svar sist gang. :thumbup:

Denne gangen skal jeg ta ringene på mine tre-delte Rotiform OZT felger. Har ikke skrudd av ringene denne gangen, så litt knotete blir det

mtp. skruene.

Felgene sto på ''bruksbilen'', å ble brukt til langt utpå høsten, så felgene var ofte skitne på slutten. Fikk ikke vasket felgene spesielt godt når de ble tatt av bilen, å ble ikke vasket før idag. Ringene er jo i aluminium, som virker ganske myke. Skitten er rett og slett litt grodd fast.

Tok en liten testrunde ikveld. Brukte da noen ganske harde pads fra to-hodet DA maskin, samt noen myke. Brukte Autosol og Meguiars metal polish til å polere med. Synes ikke det tar nok, virker som det sitter veldig dypt..

Tips til hvilke produkter jeg bør gå på med? Samt god løsning på å polere rundt skruer og ventiler. Frister lite å dele opp felgene bare for å polere, ettersom felgene er så og si nye. (9-10 mnd. siden de ble produsert.)

Håper også jeg slipper våtsliping..

1zpgyfs.jpg

34pnx3a.jpg

Ikke all verden til bilder. Men dette er resultat av første testrunde. Skal ta bilder av de som kun er vasket imorgen, ser MYE verre ut..

Senteret er i vanlig lakk, så det blir vel en smal sak å fikse. :)

Endret av ThomasR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive