Gå til innhold
Salcin

Såpe til å bare "spyle av bilen"

Recommended Posts

Salcin    5
Salcin

Dette blir vel litt og banne i kirka :-) Men prøver alikevel hehe... Hvis jeg bare skal ta en "kjapp" avspyling av bilen, sånn som når man "vasker" bilen på bensinstasjon, altså spyler på såpe, venter 2 min, deretter spyler av bilen så ferdig! Hvilken såpe anbefales da? Bruker skum lanse! Har prøvd dette med autofoam, men synes uansett hvor mye jeg spyler etterpå, så får den en mye matterere/gråere overflate en om jeg faktisk gjør det på bensinstasjon!!

Pleier nesten alltid å vaske bilen på dcn metoden, men sånn som nå er det lettvint og få bare spylt av litt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Høytrykk på bensinstasjon har som regel vesentlig større vannmengde enn du har hjemme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Tror Belle er inne på noe vesentlig. Min Kranzle har merkbart bedre rengjøringsevne enn den gamle Foma 747 jeg brukte tidligere. Likevel klarer ikke min lille Kranzle 2160TST å konkurrere med en "industrispyler" i vaskehall.

Prickbort 5-10 min virketid -  spyl av

Autofoam 3-4 minutter virketid - spyl av

Det blir bra rent på beskyttet bil hos meg, hvis det ikke er mer enn 3-4 uker siden forrige håndvask. :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
El_Jefe    5
El_Jefe

Hvordan tørker bilen etter en slik vask? Håndtørking uten berøringsvask er vel ikke tingen? Blir det ikke waterspots og slikt om man lar den lufttørke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
samye83    8
samye83

Kan jo bruke en kompressor til å blåse bilen tørr hvis man har det. Det vanlige er å bruke en stor mikrofiber tørkehåndkle. Hvis man lar bilen lufttørke med vanndråper på lakken, blir det stygge merker etter støv, pollen osv når vannet har fordampet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Hvordan tørker bilen etter en slik vask? Håndtørking uten berøringsvask er vel ikke tingen? Blir det ikke waterspots og slikt om man lar den lufttørke?

Berøringstørk anbefales kun etter berøringsvask. Den tryggeste tørkemetoden etter kun avspyling, er å blåse bilen tørr. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aero    125
Aero

Spyler eg bilen i vaskehallen, og voksen har god effekt bruker eg bare å kjøre den tørr. Ikke plaget med waterspots med den metoden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonkanon    48
jonkanon

Spyler eg bilen i vaskehallen, og voksen har god effekt bruker eg bare å kjøre den tørr. Ikke plaget med waterspots med den metoden :)

hm har bare 50 sone på vei hjem fra vaskehallen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig