Spruck

Nilfisk våtsuger

Fruen trenger ny støvsuger, hun holder på å fly i flint over den gamle. Men hun trenger den kun midlertidig, ettersom det kommer til å bli sentralstøvsuger i det nye huset etterhvert. Da har jeg selvfølgelig brukt anledningen til å argumentere for å kjøpe en våtsuger til å ha i den fremtidige garasjen..

Har jeg forstått det riktig at Nilfisk Multi 20T er en rimelig bra modell, og er en klasse over Buddy II-serien?

Er det mulig å rense bilseter ordentlig med en Multi? En Foma hadde vært det beste, men den er nok for dyr til at fruen går med på det..

KM

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte multi30 på jula for noen uker siden og da var det samme gulvmunnstykke som avbildet

På nilfisk sine sider viser den samme gulvmunnstykke på hovedbildet av både multi20 og multi30, og samme opplegget i spesifikasjonene over gulvmunnstykke.

Tror med andre ord at du kan stole på hovedbildet hos CDON når det gjelder gulvmunnstykket :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar.

Har du prøvd det medfølgende gulvmunnstykket innendørs på stuegulv/tepper?

Tenker det blir ny solformørkelse dersom jeg kommer hjem med en slik en og så er ikke utstyret som følger med dugende for henne..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vanlig støvsuger til innomhus så jeg har ikke prøvd :P

Imidlertid er det stiv bust under på gulvmunnstykket, så det burde feste seg som bare f om du forsøker å dra over et teppe - dvs du må frem med det lille munnstykket.

Har du flaks så fungerer det å koble det munnstykket fra gamle støvsugern på nilfisken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet i garasjen i dag med gulvmunnstykket, litt barnåler, løv, småstein etc - konkluderte med at du kan få trøbbel med kona.

Jeg fikk sugd opp alt, men det fungerte tidvis som en feiekost som sugde når den følte for det.

Blader satte seg gjerne fast, og barnåler ble skjøvet bortover og sugd opp først på andre eller tredje passerinng. Blader skal strengt talt bare knekke og lage morsom lyd på vei inn...

Minnet meg om en 20år gammel suger med full pose :)

Jeg ble mildt sagt overasket, og litt glad for at jeg tok vare på gamle 2000w-siemensen til å ta teppene i bilen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet i garasjen i dag med gulvmunnstykket, litt barnåler, løv, småstein etc - konkluderte med at du kan få trøbbel med kona.

Jeg fikk sugd opp alt, men det fungerte tidvis som en feiekost som sugde når den følte for det.

Blader satte seg gjerne fast, og barnåler ble skjøvet bortover og sugd opp først på andre eller tredje passerinng. Blader skal strengt talt bare knekke og lage morsom lyd på vei inn...

Minnet meg om en 20år gammel suger med full pose :)

Jeg ble mildt sagt overasket, og litt glad for at jeg tok vare på gamle 2000w-siemensen til å ta teppene i bilen

Så dårlig? Fa.. jeg bestilt jo en Nilfisk multi 20 t Inox i dag, bør jeg avbestille den? Hovedsakelig ment til grov suging av matter.. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for minitesten!

Må gå litt i tenkeboksen da...

Fruen er litt skeptisk, hun hengte seg opp i begrepet "grovstøvsuger". Prøvde å vise henne noen YouTube-snutter, men ingen som viste vanlig støvsuging av et stueteppe...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Ingolf sa, det er kanskje mulig å sette munnstykket fra den gamle støvsugeren på nilfisken? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en buddy II 18l til oppussingen. Den blir dynga når jeg er ferdig. Alt er jo resirkulerte bæreposer og knekker bare d ser på den. Må noen runder med gaffa til for å holde slangen i håndtaket. Måtte nemlig åpne det da noe hadde satt seg fast, og da sprakk hele greia....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en buddy II 18l til oppussingen. Den blir dynga når jeg er ferdig. Alt er jo resirkulerte bæreposer og knekker bare d ser på den. Må noen runder med gaffa til for å holde slangen i håndtaket. Måtte nemlig åpne det da noe hadde satt seg fast, og da sprakk hele greia....

Jeg trodde Nilfisk var kvalitet :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Ingolf sa, det er kanskje mulig å sette munnstykket fra den gamle støvsugeren på nilfisken? :)

Det burde gjøre det bedre, men selve suget er markant dårligere enn vanlig støvsuger.

Kvaliteten ellers virker å være tipp topp, og hva jeg har lest av tester skal dette være blandt det bedre i forbrukersegmentet.

Regner med at motor fungerer litt anderledes når den skal klare å suge væske, litt treigere og seigere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker at det lekker en del luft i skjøt/hurtigklemme fra slangen til den første hardplasten, bedrer seg litt om man holder for dette men det er tungtindt å jobbe slik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive