Kjelland94

Hjelp, hva har skjedd her?

Slett

Endret av Kjelland94
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en lengre tilfeldig ripe. Om du akkurat har hentet bilen ut i fra bilpleie, ville jeg tatt med bilen tilbake og spurt om de kan fjerne det. 

Hvis bilen har vært møkkete etter behandlingen og i bruk en tid, skal det ikke mye berøring til for å lage en slik ripe. 

Spørsmålet blir om det skjedde under bilpleie, eller under vanlig bruk senere. Dette er ikke noe skavank som typisk skjer i forbindelse med bilpleie. Det er mer typisk en ripe som oppstår når en koster snø av bilen. Uvøren maskinpolering kan riktig nok lage hologrammer, men altså sjelden slike riper.

Om det har blitt brukt snøkost på skittent panser, har du trolig svaret på hvor ripen kommer fra.  ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slett

Endret av Kjelland94
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke låste bilen inn i en privat garasje i perioden kan det jo ha skjedd noe som er helt uavhengig både deg og de som polerte den.. bare en tanke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, dette bildet ble tatt rundt 4 dager etter polering, og jeg har aldri rørt bilen med verken isskrape eller snøkost, det er fyfy for min del :P Vasket den i dag og fant dette, og den ble vasket veldig pent, så mange ganger som jeg har vasket bil opp igjennom tiden så vet jeg åssen jeg skal vaske en bil uten å lage unødvendige skader i lakken, bruker kun det beste av produkter i tillegg så :P Men jeg skal ta den med dit på mandag og klage på det for å se hva dem sier :)

Du spør om hva som kan ha skjedd og får tips om mulige forklaringer. Ingen behov for å overbevise her inne om vaskeferdigheter, bruk av gode produkter etc. Dette er ikke en typisk vaskeskade, og det vet også de som pleiet bilen din. Det er de du skal overbevise.

Det kan ha vært et dyr, noen som har slengt en bag over panseret, luftslangen på bensinstasjonen kan være strekt over panseret, høytrykksslangen i vaskehall har kommet borti lakken...

Poenget er at det er mer sannsynlige forklaringer enn at bilpleiesenteret har gjort det. Ha det i bakhodet når du drar dit og "klager". ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive