Gunnarmikal

Polere svart blank plast list.

Nå har det seg slik, eg holder på å polere ein sykkel, der 3 av dekslene på sykkeln er blank svart, vel p merke veldig ripeteeå, så jeg polerte de me veldig fin kombo, de blir blanke som fy å svarte, men når eg lyser på de me flex lykta er det som om det ligger en grå Hinne over hele panelet, ser blast/gråhinnete ut, som om polishen ligger igjen, men er desverre slik etter utallige forsøk me wipedown, finpolish osv. Noen triks for å få det bra? De ser jo veldig bra ut, uten riper men irriterende.

Tips mottas med stor takk. liksom forseint å ikke polere de nå, da jeg har polert de å fjerne ripene før jeg i det heletatt oppdaget av de ikke var lik de 2 andre plast dekslene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Medium fart på maskinen, ingen press også kjører du polishen helt ut! (Lenge)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Albino sier er det viktig å kjøre polish ferdig. I hvertfall hvis det er diminishing. Hvilken polish brukte du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde det me blå uber å menzerna 4000 får det blankt men det er som en "tåke" inni lakk/plast når eg lyse på den.

Har testa me scholl s30, menzerna 4000 på grønn å blå pute. Dette var mer en nok når det gjaldt å fjerne riper, men mistenker det er plast som ikke tåler varme.

96B636EB-EC4F-4053-BF7B-8A9E33DD1483.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lakket eller bare plast?

Prøv å kjøre polish helt ut og unngå all varme. Bruk minimalt med polish og din mykeste pute.

Blå Uber skulle fungere bra.

Hvis det er ren plast kan du prøve med en plastfornyer på lite synlig sted.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som ulakkert blank plast. Men allerede me menzerna sf4000 å blå uber blir det varmgang, men kan teste om c4 kan fungere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-3 veldig raske pass på full guffe?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nopp, ingenting funke. Irriterende som f, c4 var heller ikke noe redning. Det ser ut som om det er ett grått slør inni den svarte fargen, som om varmen har lagd det eller noe, det ene har mer enn det andre. får snakke le eiger, optimalt sett burde de vært lakkert samme farge som resten av dekslene på sykkelen er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tror altså at varmen har forårsaket permanent "skade" dypt ned i materialet? Er det slik å forstå?

Er ikke ullpads noe som skal produsere lite varme?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å polere ulakkert plast er risikoprosjekt. En sjelden gang går det bra, men stort sett skal det veldig lite til før det blir skjolder slik du opplever. Dette kommer normalt av kjemi og ikke av varme.

Klok av skade polerer jeg kun lakkerte overflater.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, de blir nok lakkert for å matche lakken på resten av dekslene, men ja lærte litt av dette. Så lakkert ut, men tok desverre feil der. Om det var varmen eller kjemi, eller om det faktisk var sjoldete vet jeg ikke. For de var forferdelig matte av riper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive