Gå til innhold
eiko

Eiko's enkelgarasje

Recommended Posts

eiko    3
eiko

Kjøpte en nyere tomannsbolig i 2012 der jeg fikk min etterlengtede garasje. Dog er denne kun en enkelgarasje fra iglandgarasjen. Den er 6 x 3,2 utvendig mål, og ca 5,8 x 2,9 innvendig. Den er ikke stor, og ifølge forrige eier fikk de avslag på søknad om både dobbeltgarasje og enkelgarasje type litt bredere. De fikk godkjent et lite påbygg som dere der på venstre side. Grei lagringsplass for sykler, gressklipper, trampoline mm. Men skråtaket liker jeg ikke, det blir litt trangt der inne. Jeg har også endel lagringsplass på hemsen. Slik det ser ut nå er det ikke aktuellt med noe påbygg.

Jeg har gått med tanker om å gjøre noe med garasjen siden overtakelsen, men andre ting har blitt prioritert. Planen er å isolere noe som er en grei sak da det er vindsperre. Det er også slått på gips på nesten hele veggen. Fristende å droppe isolering og bare gyve løs på maling av vegg, men vi får se. Har gått til innkjøp av veggskinner og kroker for å få litt bedre system over innhold. Har også kjøpt en grovstøvsuger som er hengt opp på veggen. På sikt vil jeg nok gå til anskaffelse av vegghengt kabeltrommel for både strøm og luft.

Innredning i dag består av en enkel eldre arbeidsbenk og hyller. Benken blir nok brukt videre men planen er å kjøpe et stort stålskap og ei verktøyvogn under benken. Jeg må tenkte kreativt siden den er såpass liten.

Når det gjelder gulv blir det verken epoxy, flis eller plastfliser. Jeg har snust på industrifliser/belegg på rull fra flexigulv.no. For meg duger dette godt da det blir et sted for finmekking. Legger ved noen bilder på hvordan den ser ut i dag. Alt er kun midlertidig men håper at jeg får gjort en del i løpet av året.

.

post-2374-0-30341800-1426965000_thumb.jp

post-2374-0-16441000-1426965015_thumb.jp

post-2374-0-98860300-1426965029_thumb.jp

post-2374-0-30697800-1427060267_thumb.jp

Endret av eiko

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
eiko    3
eiko

Mye rot her som skal kastes ut etterhvert. Har hengt opp høytrykksspyler på vegg som funker helt ok. Bare å plugge inn vann og vaske bil da slangen er ganske lang. Ser for meg at det vil bli montert noen små skap høyt på vegg også. Belysningen er dårlig, kun et lysstoffrør og ei spottskinne over benken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AreJJ    63
AreJJ

Litt arbeid foran deg, men det der kan bli en skikkelig furtebu. Mange her inne som ikke har egen garasje og er misunnelig. Lykke til med oppgraderingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
eiko    3
eiko

Litt jobb blir det nok, men legger meg på et enkelt nivå uten de helt store kostnadene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
eiko    3
eiko

Har ikke kommet noe lengre med planene grunnet jobbing, familie og div annet. Tror ikke jeg får tid på denne siden av året til å gjøre de helt store tingene. Har dog gått til innkjøp av innredning fra Clas ohlson med 3 verktøyskap og 2 overskap. Planen er lage benk som går langs hele bakveggen. Var godt å få organisert litt av verktøyet.

1438857712648.jpg

Hang opp litt pynt for å skape litt nostalgi-feeling.

1438860823855.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig