Disease

Vasking før voks

Hei

Bilen min er polert og vokset av ett firma så den er pen i lakken ennå. Planen er å begynne med bilpleien selv. Hva vasker dere bilen med om dere bare skal ha på voks? Er det full runde med Surfex HD (evt hvor sterkt?), prickbort og korrosol før man vasker for hånd og så tørker og vokser?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort, surfex hd 1:10 og korrosol. Da kan du vokse den etterpå, self en håndvask etter korrosol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort, surfex hd 1:10 og korrosol. Da kan du vokse den etterpå, self en håndvask etter korrosol.

Tusen takk. Akkurat hva jeg var ute etter! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når bilen er voksa skrur du ned blandinga på surfexen til 1:20-30

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1:40-1:50 er mer enn sterkt nok...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men man bruker prickbort og korrosol også i hver vask mellom?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor skitten bilen er. Mange bruker surfex ved hver vask, prickbort hyppig på vinterstid og sjeldnere om sommeren dersom man vasker jevnlig mens korrosol brukes et par ganger i året (igjen avhengig av hvor skitten bilen er).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort tar asfaltflekker. Er det ikkje asfaltflekker på bilen, kan denne droppes.

Korrosol tar jernpartikler i lakken. Er det ikkje jernpartikler i lakken kan denne droppes.

Er vanligt å bruke avfetting som tar generell dritt ved kvar vask. Som f.eks. Surfex.

Er jo mange variabler her. Søndag testa eg Korrosol på Volvoen min for første gang. Var litt jernpartikler på lakken, men var ikkje gale. For andre som bur i by, nær jernbane osv, so må Korrosol brukes oftere.

Prickbort bruker eg omtrent ikkje om sommeren, men køyres bilen der det er asfaltarbeid, må den brukes ofte.

Dei forskjellige avfettingene brukes etter behov. Har ein lys bil, er det lett å sjå.

Og når bilen skal poleres og/eller få eit lag beskyttelse, er det greit å bruke forskjellige avfettinger for å ta vekk dei forskjellige tinga som sitter fast i lakken :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste er å se an bilen og vurdere hvilke produkter som er nødvendige å bruke for å få lakken helt ren. Godt forarbeid før voks er gull verdt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive