griffenfeldt

hva med denne kompressoren

Min far har en sånn i garasjen: http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressorer-og-tilbehor/kompressorer/kompressor-200057/

og den 6 liters tanken holder ikke mange sekunder uansett hva man holder på med. Denne i linken din som har 2 liters tank går vel mer eller mindre konstant - og jeg tviler på at klarer å opprettholde trykk/luftmengde NÅR den går. Spørs hvor mye futt det er i en muttertrekker tilkoblet denne for eksempel...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det du sier er at det ikke finnes noe slikt som en gratis lunch? Hehe.

Den ser liksom så nusselig ut, men da spørs det om den ikke får lov til å stå i fred i hyllen på Jula.

Da satser jeg heller på en med større tank.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der er vel ikke egnet til annet enn badeballer nei :)

Til den bruken du nevner er ikke tank så fryktelig viktig, men du må ha noe som leverer vesentlig mer luft. Mange muttertrekkere forbruker over 200l/min, og da er det "fritt avgitt luftmenge" du må se på - der oppgis ofte luftmengde i to verdier, på de billigste er det sjelden fritt avgitt luftmengde er nevnt overhode, men det er kun den som gjelder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig billig det om den leverer det den lover :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd den nå på blåsepistolen og den leverer nok trykk og luft til å blåse rein en pad før den starter opp og det er i grunn greit nok.

Bruker hørselvern hele tiden jeg jobber så litt during mellom slagene plager ikke meg nevnverdig.

Kjøpte forresten elektrisk muttertrekker slik at denne hovedsaklig blir brukt til blåseoppgaver.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive