Provenzan0

Clay og voks kjøp

Fikk i går og idag rupes maskinene mine 21 og mini, å skal i gang med polering.

Men må jo ha noe clay føre det går i gang og noe voks etterpå.

Tips til hva jeg kan kjøpe inn taes med stor takk :)

F.ex denne pakka er det noe å satse på eller er det bare jalla? https://bilpleiekongen.no/produkt/autoglym-hd-collection/

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en drøy pris syns jeg, hadde heller gått for dette, selv om Autoglym HD er en svært god voks;

Clay; http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_36&products_id=16

Voks; http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_31&products_id=582

Om du ikke har det fra før bør du også ha smørning til clayen (clay lube) http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_41&products_id=207

Endret av Skilbrei
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Markedsføring..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er utrolig mange ting som "må" handles inn når en skal i gang med polering. Den første pakka var ikke akkurat rimelig, og innholder nok gode produkter, men mange starter med basics før en utvider etterhvert som en lærer mer. Du finner masse guider på det aller meste ved å lete her inne på forumet :)

Ang voksene:

Begge to er meget gode vokser og de har hver sine tilhengere, men felles for dem begge er at de akkurat har gjort det veldig bra i avstemming på Detailing World 2014 Awards - The Winners

AF Illusion skal være en av de bedre carnauba voksene fra Auto Finesse, selv har jeg tidligere brukt Desire som er hakket opp, og opplevde den som en knall voks.

Men som en underdog har Fusso kommet veldig sterkt siste året og jeg er utrolig imponert over den. har lagt den på flere biler i høst og 3 biler den siste uka, inkludert min egen, etter å ha lest mye på DW og her inne på forumet. Til forskjell fra Illusion er Fusso en syntetisk paste sealant. I praksis brukes den som en vanlig voks.

Håper det hjelper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke vokser som er bra er det nesten like mange meninger om som det er brukere på forumet, etter min mening trenger man ikke å bruke så altfor mye på voks, fusso er den voksen jeg er mest begeistret for akkurat nå. Den har sterk løsemiddel lukt ved påføring, bør ikke ligge på for lenge (da går man skjolder) men holder utrolig bra på mine biler så langt gjennom vinteren.

Den du linker til er carnubavoks, gjerne det mange kaller en show-voks som kanskje gir bedre glans/dybde for et trent øye, men har ofte dårligere holdbarhet på bilen, kall den gjerne en sommervoks.

Og så betaler man jo ofte en del for merke som nevnt over. Grunnen til at mange har dyrere vokser er fordi....... man vil bruke så mye på en voks?. Har selv et vokslager med vokser fra 100,- til 2500,-. Men jeg er mest fornøyd med Fussoen.

Noen vokser ser ut til å se og holde bedre ut på forskjellig lakk og med forskjellig grunnbehandling osv. Det eneste jeg kan si er at du må nesten prøve selv, les mye på forumet, renner over av diskusjoner og pågående tester av diverse vokser.

Av ting du kan ha bruk for utover dette kan du godt lese igjennom mange av de grundige S&S trådene, det står ofte forklart hvilke verktøy og produkt, og du får se hvilke resultat du oppnår med dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm takk for gode innlegg her  :)

Ser ut som Fusso innfaller meg godt (y)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ihvertfall et godt utgangspunkt til god beskyttelse av lakken, blir du hekta skikkelig av basillen blir det nok handlet inn vokser og andre produkt i massevis, dessverre/heldigvis :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg har for hånda nå er jo maskiner og polish.

Planen var egentlig og kjøpe entusaist vaske pakka fra bilnerden http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=668

Der har jeg jo det meste innen vask og faktisk en lakkforsegler til og med, så tenkte jeg legge ved voks, clay, glass rens og polish, owatrol polytrol til plast, pads for voks og diverse, maskering, PLENTY mikrofiber til diverse formål, felg polish eller voks.

Dette regna jeg frem til mellom 5-6000,- men så tenker jeg hmmmmm kanskje jeg bare skal prøve meg litt rolig frem med å kjøpe clay og voks, så har jeg "clay, polish og voks" liksom the basic, også vasker jeg bilen i "fellesvaskehall", har en her i byen som er veldig bra med lunk vann, heftig trykk/vann mengde, sterk avfetting, skum og spray voks.

Men vet ikke.... haha vanskelig valg :P Basillen er jeg nok bitt av for mange år siden, men var ikke før bilpleie kongen spamma ned facebooken min med disse nydelige rupes maskinene det virkelig knakk et par bolter inni hodet lol...

Endret av Provenzan0
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.... for å få litt generell kunnskap via erfaring så fant jeg meg en boks med Turtle Wax - Orginal Pasta, grønn boks med blågrønn aktig voks oppi til den nette sum av 129,- på Jula.

Boksen minner egentlig om noe Biltema kunne laget for å være ærlig men drar på ett lag imårra om jeg får blitt ferdig å maskinpolere.... er så mye swirls å små riper på testbilen jeg bruker til å lære meg på at selvom det tar evig tid er det grise morro, hadde jeg jobba med dette hadde jeg bli helt i skyene om det kom inn slitt lakk kontra nybil LOL mye mer spennende  :lol:

Uansett, så blir det smørt på turtle wax nå, så drar jeg over igjen med Fusso litt senere for å se forskjell. 

Endret av Provenzan0
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive