Gå til innhold
Marius1

Hjelp!! Flekker på sommerfelgene...

Recommended Posts

Marius1    12
Marius1

Til min store frustrasjon i går da jeg skulle på me sommerfelgene som forøvrig har vert lagret innendørs, oppdaget jeg noen flekker som satt noe fælt, vel og merke BARE på aluminiumskantene, lakken er urørt heldigvis. De ble ikke vasket godt nok ifjor høst etter min egen standard men måtte på jobb i hast så det ble slik..

Jeg har prøvd følgene med bare dempende hell: clay, prickbort, felgrens, surfex 1:1, sopprens og kraftvask. Ingenting virket så jeg tok frem maskinen på rød uber spotpad men ikke litt engang, konkluderte med at dette har irret inn i metallet. Noen som har vert borti dette, evnt. har noen råd?? Alt er til hjelp

Forøvrig gjelder dette alle 4 med ulikt antall flekker. Laster opp bilde senere i dag!

hjelp.. :mellow:

bilder av felgene:

http://www.tirerack.com/images/wheels/moda/swap/moda_md14_mba_ci3_l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JGNotland    221
JGNotland

Du må nok fram med metallpoleringsmiddel. Autosol for eksempel. Clas Ohlson selger det. Ellers så har vel samtlige samarbeidspartnerar produkt for den slags i sortemanget. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Har den oksydert, eller reagert med noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

Du må nok fram med metallpoleringsmiddel. Autosol for eksempel. Clas Ohlson selger det. Ellers så har vel samtlige samarbeidspartnerar produkt for den slags i sortemanget. 

Hallredd autosol på den finishen! men takk for tipset, kom faktisk ikke på det i går :) alu'en er rillet med relativt små intervall så får vel holde meg i samme retning så prøver vi !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JGNotland    221
JGNotland

Hallredd autosol på den finishen! men takk for tipset, kom faktisk ikke på det i går :) alu'en er rillet med relativt små intervall så får vel holde meg i samme retning så prøver vi !

Rillene er vel etter at felgen blei frest ut. Eg trur ikkje at autosol for hand tar såpass. Prøv forsiktig på eit mindre synlig område  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

Har den oksydert, eller reagert med noe?

det ser veldig oksidert ut! men aner ikke hvordan! det har ikke vert kontakt metall-metall bare dekk-metall, og jeg tviler på litt skit og støv fra i sommer oksiderer! En beige/grå farge på flekkene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

Rillene er vel etter at felgen blei frest ut. Eg trur ikkje at autosol for hand tar såpass. Prøv forsiktig på eit mindre synlig område  ;)

hehe ja får prøve ;) Fryktelig frustrerende ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Østfold Felgteknikk    8
Østfold Felgteknikk

Hei!

Felg i linken i førstepost er diamantkuttet. Med andre ord: CNC maskinert med klarlakk.

Det som har oppstått er korrosjon/vann under klarlakk. Hvis felgen blir pusset med autosol blir det som å pusse billakken med autosol. Med andre ord = anbefales ikke.

Må full renovering med diamantkutt/CNC og ny klarlakk for å få det fint igjen

Info om finishen:

http://www.felgteknikk.no/#!diamantkutting/c172x

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

Hei!

Felg i linken i førstepost er diamantkuttet. Med andre ord: CNC maskinert med klarlakk.

Det som har oppstått er korrosjon/vann under klarlakk. Hvis felgen blir pusset med autosol blir det som å pusse billakken med autosol. Med andre ord = anbefales ikke.

Må full renovering med diamantkutt/CNC og ny klarlakk for å få det fint igjen

Info om finishen:

http://www.felgteknikk.no/#!diamantkutting/c172x

fryktet det var noe i den duren ja! da får det bare være tror jeg! Når du sier det så la jeg merke til at det ørsmå flak av klarlakk løsnet! er dette noe som blir verre? Hva kan gjøres for å unngå større skader bortsett fra full renovering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

fryktet det var noe i den duren ja! da får det bare være tror jeg! Når du sier det så la jeg merke til at det ørsmå flak av klarlakk løsnet! er dette noe som blir verre? Hva kan gjøres for å unngå større skader bortsett fra full renovering?

Kan eg maskere og legge nytt lag med lakk 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simenhbe    123
Simenhbe

Ja, men det blir ikke fint igjen med mindre du fjerner eksisterende lakk og fjerner korrosjonen først..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

Ja, men det blir ikke fint igjen med mindre du fjerner eksisterende lakk og fjerner korrosjonen først..

blir vel like billigere å få nye:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

blir vel like billigere å få nye:/

hvis så var tilfelle, tror jeg ikke felgteknikkfirmaer hadde hart mye jobb ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

hvis så var tilfelle, tror jeg ikke felgteknikkfirmaer hadde hart mye jobb ;)

kommer ann på felgene ;) neida du har rett i det !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig