-Thomas-

Skum statoil

Noen som vet hva slags skum de bruker hos Statoil? Var innom statoil for å spyle av bilen i går og jeg skummet bilen med det de hadde der. Bilen ble omtrent skinnende ren bare ved å skumme/spyle. Ikke engang sterk surfex løsner skiten like bra.

Regner det som en selvfølge at dette skummet fjernet mye av lsp..

Endret av -Thomas-
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurte på det samme i vinter. Det dro med seg urovekkende mye grums fra lakken, så jeg regner ikke med at jeg har særlig mye voks igjen, jeg heller...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har liknende skum som er veldig aggressivt på Shell Ra ved Åsgårdstrand. Funker fjell, men spiser voks...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at veldig få av de som vasker der har noen form for LSP så er jo skummet justert for å ta skikkelig inngrodd møkk :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen stasjoner har ganske bra skum, ihvertfall med tanke på både få vekk skitt og også være LSP-vennlig, men jeg har også vært borti skum som lukter løsemiddel lang vei, og som har spist opp LSP'en min.. 

Man må (dessverre) prøve ut skummet for å få et inntrykk, både på den gode og vonde måten. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfettingen på Statoil viken gjorde plasten på en tesla grahvit, etter èn vask...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfettingen de fleste Statoilstasjonene i mitt nærområde bruker på selvvasken lukter prickbort. Og det ser ut til å fungere på samme vis mot samme skitt.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfettingen de fleste Statoilstasjonene i mitt nærområde bruker på selvvasken lukter prickbort. Og det ser ut til å fungere på samme vis mot samme skitt.. :)

Lukter det av den ene avfettingen her også, men skummet lukter ikke prickbort..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummet lukter selvfølgelig ikke prickbort. :P Det er nok en eller annen form for (sterk) såpeblanding.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummet på en av statoilstasjonene her i tromsø er faktisk helt greit, drar litt møkk og er mildere mot voksen enn prikkbort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen statoiler (Statoil Sola) har skum/såpe som lukter Hubba Bubba, den er snill mot lsp etter min erfaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive