Gå til innhold

Recommended Posts

-Thomas-
Skrevet (endret)

Noen som vet hva slags skum de bruker hos Statoil? Var innom statoil for å spyle av bilen i går og jeg skummet bilen med det de hadde der. Bilen ble omtrent skinnende ren bare ved å skumme/spyle. Ikke engang sterk surfex løsner skiten like bra.

Regner det som en selvfølge at dette skummet fjernet mye av lsp..

Endret av -Thomas-
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg lurte på det samme i vinter. Det dro med seg urovekkende mye grums fra lakken, så jeg regner ikke med at jeg har særlig mye voks igjen, jeg heller...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Alfaduden
Skrevet

De har liknende skum som er veldig aggressivt på Shell Ra ved Åsgårdstrand. Funker fjell, men spiser voks...

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

jonkanon
Skrevet

Med tanke på at veldig få av de som vasker der har noen form for LSP så er jo skummet justert for å ta skikkelig inngrodd møkk :P

• Moderatorer
Core2Duo
Skrevet

Noen stasjoner har ganske bra skum, ihvertfall med tanke på både få vekk skitt og også være LSP-vennlig, men jeg har også vært borti skum som lukter løsemiddel lang vei, og som har spist opp LSP'en min.. 

Man må (dessverre) prøve ut skummet for å få et inntrykk, både på den gode og vonde måten. 

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Klykken
Skrevet

Avfettingen de fleste Statoilstasjonene i mitt nærområde bruker på selvvasken lukter prickbort. Og det ser ut til å fungere på samme vis mot samme skitt.. :)

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

-Thomas-
Skrevet

Avfettingen de fleste Statoilstasjonene i mitt nærområde bruker på selvvasken lukter prickbort. Og det ser ut til å fungere på samme vis mot samme skitt.. :)

Lukter det av den ene avfettingen her også, men skummet lukter ikke prickbort..

Klykken
Skrevet

Skummet lukter selvfølgelig ikke prickbort. :P Det er nok en eller annen form for (sterk) såpeblanding.

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet

Skummet på en av statoilstasjonene her i tromsø er faktisk helt greit, drar litt møkk og er mildere mot voksen enn prikkbort.

Skrevet

Noen statoiler (Statoil Sola) har skum/såpe som lukter Hubba Bubba, den er snill mot lsp etter min erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår