vetting

LHR 75 & TA 50 vs LHR 75E mini

Skal gå til innkjøp av en maskin for små/trange steder. Har North Detailing maskinen fra før. Hva er fordelene og ulempene for Rupes sine maskiner på strøm kontra luft? Planlegger også innkjøp av kompressor, og lurer på om jeg skal ta hensyn til luftdrevne maskiner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med ledning!

Luftslanger er gjerne mine fleksible, og luftverktøy støyer mer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men luftverktøy er mindre og lettere... 

Nå skal det også nevnes at de krever mye luft, så det ryker fort noen tusenlapper på kompressor. Noe slikt som denne, med 400l/min er vel omtrent et minimum: http://moeco.mamutweb.com/Shop/Product/Kompressor-4009590-3HK/100525

Tommy her på forumet som har denne har skrevet et sted at kompressoren må jobbe omtrent hele tiden når han bruker LHR75. Men det går greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, går nok for elektrisk... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har både luft og eletrisk, og den eletriske er desidert best, selv om den luft drevne er hakket mindre fysisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men elektrisk får du vel ikke om du skal ha i størrelse tilsvarende TA50 og evt mindre.

Jeg har selv luft, og vurderer sterkt å kjøpe elektrisk i tillegg. Den elektriske er fysisk større og veier mer, men som nevnt over her får kompressoren kjørt seg. Jeg har i utgangspunktet et beist av en kompressor, men det hjelper ikke, den går "for mye" så jeg vurderer sterkt å kjøpe elektrisk og kun bruke luft der en ikke kommer til godt med elektrisk.

Synes ikke slangen er noe stort problem, det er mer støy og luftforbruk jeg misliker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive