Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)
Folk som jobber med print/media er nok ganske anale på kalibrering, men for hjemme bruk så er det rimelig overkill med kalibrering hver måned. Har til gode å se en skjerm som forandrer farge/lys styrke noe nevneverdig over 1år engang, så regner med jeg kan slappe av en stund før jeg bruker noe penger på kalibreringsutstyr. Har som sagt brukt en gammel CRT monitor i mange år, og den var allerede brukt da jeg fikk den - så gud vet hvor gammel den er. Og den er i vert fall IKKE kalibrert, men enda har det fungert helt greit ;)

Skal eizo'n vise seg å trenge kalibrering hver månded så blir den solgt rimelig fort :D

Absolutt MYE fete bilder i denne tråden. Likte veldig godt bildene av bobla.

Litt OT: er distributør for Eizo, x-rite og datacolor i Norge, og jeg er redd du må selge skjermen din :P

Neida, men alle skjermer burde kalibreres opp hvertfall hver måned.

Desverre endrer alle skjermer seg, men Eizo sin er mye mer stabil enn andre skjermer.

Send meg gjerne en om, hvis du ønsker tips innen fargestyring eller kalibrering, da dette er det jeg jobber med daglig.

Beklager OT, men klarte ikke holde meg unna.

Uansett, keep up the gold work, ser fram til å se fler bilder fra deg.

Edit: skrivefeil

Endret av Andreas.
Skrevet

Bernhard: skal prøve å få på hjula i morgen eller fredag og utnytte det fine været de har meldt for å ta litt bilder og prøve dekka litt. BMW'n skal så godt det lar seg gjøre kun få se tørre veier i mitt eie, men greit at den kan oppføre seg litt på vått underlag også :)

Andreas: Takk for hyggelig tilbakemelding og tilbud om hjelp. Jeg krøp til korset og kjøpte en datacolor spyder3, så kalibrerer skjermen hver gang programvaren som fulgte med maser om at det er på tide igjen.

Skrevet

Andreas: Takk for hyggelig tilbakemelding og tilbud om hjelp. Jeg krøp til korset og kjøpte en datacolor spyder3, så kalibrerer skjermen hver gang programvaren som fulgte med maser om at det er på tide igjen.

Du er kanskje klar over det, men det er en innstilling for hvor ofte den maser. Etter noen kalibreringer får du en følelse av hvor stabil skjermen er, og da kan du vurdere å øke tiden mellom hver kalibrering.

Skrevet

Ja, justerte den litt. Var satt til hver uke eller noe sånt som default, og det var litt hissig :) La om på ene siden av bilen i dag og, så nå er det tsw på høyre side og schmidt på venstre :) Ta det siste i morgen og dra ut på lørdag eller noe å ta noen bilder av bilen med de nye felgene på..

Skrevet

Du er kanskje klar over det, men det er en innstilling for hvor ofte den maser. Etter noen kalibreringer får du en følelse av hvor stabil skjermen er, og da kan du vurdere å øke tiden mellom hver kalibrering.

Jepp, det stemmer. På en Eizo holder det med ca hver måned, men jo dårligere skjermen er, jo oftere må den kalibreres.

Men nok OT, skal ikke ødelegge tråden til Marius med masse kalibreringsnakk. ;)

Skrevet

Dro ut en kjapp tur i går kveld og tok bilde av bilen med felgene på. Han er ikke så lav som på bilde for jeg har ikke fått på coiloverene enda, så photoshop'an til høyden jeg vil ha den når KW'ene er montert ;)

z304.jpg

• 1 month later...
Skrevet

Gikk igjennom noen bilder fra i sommer i går kveld, å fikla litt...

D700 + 70-200VRII

jr28.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Wohey, noe bil-relatert igjen. Og hva er vel bedre enn å tenne på en tidligere løpsbil med m5 motor? :)

jarmundbrenner.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

Tok bilde av de ved vindu, så det er en grei blanding av inne & ute lys. Det oransje er forsterket i photoshop. Fikk inn den sexy storesøstra til de i dag....

w1000x.jpg

Audio technica w1000x... Bare prøvd de så vidt (er ikke skikkelig spilt inn enda), men fy så bra lyd de gir.

Skrevet (endret)

Slo meg for en liten stund siden at det jeg bruker nesten mest tid på i fritiden min - høre på musikk - er også det jeg har brukt MINST penger på :huh: Hadde noen steinalder sony mdr-f1 hodetelefoner koblet til like gammel sony md515 cd/minidisc spiller (bare at det er minidisc sier litt :D) som igjen var koblet rett til lydutgangen på hovedkortet til pc'n :thumbdown:

Kjøpe inn ett asus xonar essence stx lydkort, bytta ut sony md515 med denon rcd-m38 og kjøpte sony mdr-xb700. De ble kjapt byttet ut med sony mdr-xb1000. Så begynte det å irritere meg at hodetelefonene jeg hadde kun hørtes bra ut med electronica. Så da ble schiit "asgard" hodetelefonforsterker kjøpt inn, beyerdynamic dt770 pro, audio technica m50, ultrasone pro 2900, audio technica a900 og audio technica w1000x kjøpt inn (i den rekkefølgen).

Det som står igjen nå er å ta bilder av alt, lage en omtale som sammenligner de alle, og selge unna de jeg ikke skal ha. Mest sannsynlig så kommer beyerdynamic dt770, audio technica m50 og a900, ultrasone pro 2900 og *kanskje* sony xb1000 på bruktmarkedet.

Endret av mar1us
Skrevet

Steike mann, med den line up'en så høres det da ut som du på kort tid tok igjen "tapt" forbruk siden minidiskspillern ;)

Minidisk ja, blei liksom ikke den store hitten. Er liksom ikke så mange fantaster igjen som tviholder på den :)

Skrevet

BSA: Er ikke så mange steder man kan få høre på hodetelefoner i bondelandet her, og enda mindre steder som selger noe kvalitet, så det blir å handle ut i fra hva andre har skrevet om lyden i de forskjellige modellene. Problemet der er at hva som er bra lyd er like håpløst å diskutere som hva smaker godt: alle har sin oppfattning. Så det blir kjøp-lytt-feil-kjøp-lytt-feil-etc etc...

BERNHARD: De siste, Audio technica w1000x, du tenker på? De kom på 6000kr levert.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

De siste ja.. 6000,- for headset er voksent :) Da er man "litt" over middels interessert :). Hva gjør de såpass dyre?

Kjøpt de i Norge eller i utlandet?

Skrevet (endret)

Hva som gjør de så dyre? Godt spørsmål :D Det er vel som med alt annet hifi: har du klart å lage noe med god lyd så hiv på litt treverk og ta deg godt betalt. Men de er i "middelklassen" når vi snakker hodetelefoner. Denon d7000, audeze lcd-2, sennheiser hd 800 og andre koster rundt 10.000 laken. Audeze lcd-3 kommer på ca 15-16.000kr og skal være en "billig"( :rofl1:) måte å komme så nær den hellige gral av hodetelefoner som mulig: Stax sr-009: elektrostat hodetelefoner til 40.000kr :eek: Og til de så skal du jo helst ha en rørforsterker til rundt samme prisen :blink: Galskap...

Men det er samme regnestykke som det er med alle andre hobbyer: interessen + størrelsen på lommeboka = hva du kjøper. Jeg har jo en 13år gammel bmw z3 coupe :wub: som "kosebil", mens for andre så er det for bedritent til å bli sett kjørende til og fra jobb med engang.

*edit* de er forresten kjøpt i Norge. Titta på e-bay og amazon, og det var ikke store beløpet å spare på og handle fra utlandet. Og merkelig nok, av alle mulige butikker, så var det netonnet.no som hadde de :huh:

Endret av mar1us
  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Så med andre ord så er det ett sånt forhold jeg har til feks voks det da :)

Headsetet så ihvertfall gromt ut :) Jeg kjøpte nettopp Studio fra Beats By Dre, og jeg hadde aldri trodd at det ville være så stor forskjell fra det Kicker headsetet jeg kjøpte ifjor, men fy f*** det var det :) Jeg trodde mer at jeg kom til å innbille meg at jeg ville høre en forskjell, men her hørte jeg en vesentlig forskjell :)

Forøvrig kule bilder du hadde tatt av begg sett :) Swissvax Woodpolish hadde gjort seg på det i tre :)

Skrevet

Ser den, er vel ikke rare lineup'en i noen butikk med headset i den klassen nei...

Og det med prisen er jo relativt ja, når man ser hva folk bruker i året her inne på bilpleie (bilpleie lixom, hallooo) så blir jo det headsettet kun en sidenote ;)

Skrevet

Da var black dragon kablen til ultrasone pro 2900 på plass.. tok bilde bare fordi de skal selges.

ultrasone.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

Terminator salvation skallen min med mine audio technica m50 hodetelefoner...

mrhappy.jpg

• Admins
truhaa
Skrevet

Sweet...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Terminator salvation skallen min med mine audio technica m50 hodetelefoner...

mrhappy.jpg

Mulig å få det i 1920x1200? :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår