Jump to content
Sign in to follow this  
Simenm

Valg av maskin

Recommended Posts

Simenm

hallo:) er ny i detailingmiljøet og etter mange timers lesing her på forumet, har jeg tenkt til å ta steget opp fra håndpolering.vurderer innkjøp av rupes duetto,og lurer derfor på om noen har erfaring med denne på volvo lakk.

Den skal kun brukes på min egen bil,som er en 2007 volvo v70 med farge 455 titangrå.

Har hatt bilen siden mai 14 og har polert denne for hånd noen ganger, bilen har endel swirls,vaskeriper og noen litt grovere riper på bakluke.

Klarer duettoen og fjerne dette,eller er det roterende som gjelder?

Kom gjerne med forslag til puter og produkter med duettoen.

MVH Simen Madsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
robinrl

Har ingen erfaring med denne lakken, men vil tro Duetto og pads/polish fra Rupes vil gjøre susen. 

Duetto er en meget god maskin, og vil gjøre jobben mye lettere i forhold til håndpolering. Og ikke minst gi bedre resultat. 

 

Link til Rupes Duetto Deluxe-Kit her
Du har vel ikke bruk for våtslipepapir og lignende, men du kan jo sende en mail og høre om de kan sette opp en pakke til deg.

Velkommen til galskapen! 

Finnes guider på det meste her inne, så det er bare å hente kaffe og suge til seg kunnskap. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Øyvind G

Jeg har samme farge på bilen min. Har ikke lagt polerings maskinen på den enda, men flere sier at lakken er hard. 

 

Reidar tok nylig sin Titangrå V70. Du kan jo ta en titt i S&S tråden han har laget så kanskje du får litt innblikk i hvordan du skal gå frem. 

 

 

Sitat fra S&S tråden til Reidar:

 

Dette er noe av det hardeste jeg har vært borti av lakk, og det sammenlignet både med keramisk Mercedes lakk og BMW lakk.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
IvarB

Selv om det er knallhard lakk får du tatt riper med duetto, det kan nok ta en del mer tid enn roterende, men eg har aldri anbefalt roterende til nybeggynere som har tenkt å ta en/to/tre biler i året.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Simenm

Da blir det nok handel av duetto, og prøve seg frem med det:) roterende kan vel fort lage noe ugang hvis man ikke kan og bruke det:)

Takk for svar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
IvarB

Det er veldig mangen som skryter over North Detailing maskin fra Bilnerden, du kan vurdere den mot duetto

Share this post


Link to post
Share on other sites
IvarB

Duetto+UHS+UHS-pads = sant.

På en 8 år gammel bil som mest sansynligvis ikkje har sett maskin før så kan det bli litt for snill kombo, vertfall etter det eg leste i s&s linket til over.

For all del UHS er bra, men eg er ikkje helt overbevist enda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
robinrl

UHS er vel laget for harde lakktyper om jeg ikke tar feil? Så kan hende UHS er en gullkombo på denne lakken :) Fungerer hvertfall utrolig bra på hard BMW-lakk. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magne/Otta Detailing

Uhs er ikke veldig grov.

Den rydder greit opp i swirls på hard lakk, men for å korrigere grovere riper er det absolutt fordelaktig med grovere polish, som FG400/SHC300/S3gold etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skydancer

Enig med Magne, UHS er en medium polish. Den er veldig bra, men med dype riper i lakken er det en god rubbing som gjelder!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Simenm

Takk for gode svar,da skal jeg se på litt forskjellige produkter:)

Er det noen som ha noen gode forslag til valg av puter/produkter?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jonkanon

Du trenger en skikkelig korrigerende kombi. Rupes blåblå eller fg400/uber gul.

så finner du en god holofri kombi som en kjapt rydder opp etter gravstedet.

Skal du grovere enn dette er det våtslip.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krisse

På siste bilen jeg tok, 2015 BMW X3 Carbonschwartz, funket Duetto + UHSx2 helt konge. Fjernet masse vaskeriper og glansen, ja den måtte bare oppleves.. Eier ringte kone og kompiser for å komme å se, ingen hadde sett en så blank bil før :) Han hadde en dyp ripe på panseret som var 10cm lang. Den kjentes med fingeren, og var helt hvit. Skulle ikke mye kjøring til før den ikke var hvit lengre, og syntes bare i spesielt lys/vinkel. Den var så grov at eier fikk pris på omlakkering av panseret før jeg tok den, grunnet denne ripen. Jeg er hvertfall veldig overbevist, hadde jeg gjort samme bilen med Flex VRGen min, så hadde jeg vært dobbel så sliten etterpå.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...