chrsag

Vedlikehold av platstic chrome?

Hva bruker en til å shine skjoldete plastdeler med chorme-look? Evt vedlikeholder det senerer med? Har en chrome bmw grill som ikke ser så fin ut lenger. Uorginal som sådan. Regner med at autosol er ute av bildet siden det er plast?

Endret av chrsag
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk mine chromelister fine ved hjelp av clay og NXT metal all fra MG. Ta en titt her.

På chrome som er i ok stand fra rør av holder det stort sett med caly og QD. Clay er vedlig effektivt på kalkrester og vanlig forurensning.

IMG_9778_1920x1280.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, det var ett godt tips:) Er det noe stoffer en bør styre unna, er så mange biler som kjører rundt med avflasset chrome lakk men det er vel kanksje p.g.a null vedlikehold?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, det var ett godt tips:) Er det noe stoffer en bør styre unna, er så mange biler som kjører rundt med avflasset chrome lakk men det er vel kanksje p.g.a null vedlikehold?

Overflater med ekte krom renses best med metallpolish.

Fake krom-folierte plastlister renser jeg med en mild polish av samme type som brukes på lakk og plastlykter.

Slik kromlakk/folie på plast virker ikke å sitte like godt som "the real thing".

Derfor vil jeg mene det er usikkert om avflassing skyldes;

- dårlig kvalitet

- alder

- vær og vind

- kjemi

- null vedlikehold

- for mye gnukking og vedlikehold.

Sånn generelt:

Ting som rengjøres skånsomt, parkeres innendørs og skjermes for sterkt sollys, holder seg gjerne fint lenge. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode svar. Har troen på dere;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive