matsi

Poleringsmaskin

Hei.

Jeg er ikke veldig erfaren når det gjelder maskin Polering osv. Har en kraus 900w da maskin fra før.

Men føler jeg vil utvide litt med tanke på utstyr, slik at jeg kan få frem litt bedre resultater og prøve meg frem med litt annet..

Da lurer jeg på å kjøpe : RUPES BIGFOOT LHR 12E DUETTO - DELUXE EDITION KIT

Så kan jeg kanskje prøve meg litt på våtsliping også. Å kanskje klare å ta litt swirls osv på hardere lakker osv..

Så hva tenker dere? Er det en god investering eller bør jeg bruke pengene på noe annet?

Endret av matsi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kommer ikke til å angre om du kjøper Duetto, allsidig, god ergonomi og effektiv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duetto er jo så og si samme maskin du allerede har, et par mm forskjell i utkast.

Skal du ta et steg opp så vil eg anbefale rupes 15 eller 21.

Og hive liten bakplate på krauss og bruke som spot maskin.

Et virkligt steg opp er roterende. Men du vett bedre enn oss om antall biler du tar, standen på bilene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende tror jeg ikke at jeg tør å prøve meg på bilene jeg tar har som regel bare swirls/vaskeriper.. Ikke rds eller andre heftige riper jeg drømmer om å ta.. antall biler ønsker jeg å øke, derfor jeg vil ha litt bedre maskin og bli flinkere pr.dags dato så er det kun mine 2biler + fruens bil.. Og svigers sine 2biler en gang i året.

Men den en av bilene mine er jo en taxi, å det sier vel sitt mtp hva som trengs. ( 2015 Mercedes b-klasse )

Men som sagt håper/ønsker jeg å kunne kunne ta på meg jobber/biler å gi et BRA resultat

Men hva er forskjellen på rupes 15 og 21?

Var ikke mye prisforskjell på de på scandicshine iallfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rupes 15es har 15mm utkast, og Rupes 21es har 21mm utkast. Søk på youtube, du finner video som forklarer forskjellen mellom disse 2 maskinene. 

En Rupes 21 maskin kan også bli en 15 maskin om man bruker en 15-bakplate. Dvs man har nesten 2 maskiner i ett. 

Endret av samye83
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale Rupes 21 med 15-bakplate. Dette gir utkastet til 21, men komforten med å kjøre 15bakplate da denne er mye mindre. 21 bakplata blir alt for stor i mine øyne. (Dog greit på store flate varebiler). 

Har Rupes 21 med 15-bakplate selv, og er utrolig fornøyd med det. Kan også sette på en mindre bakplate på Krauss'en din og bruke den som spotpad. Da har du alt du trenger:) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg eventuelt tak i bakplater til krausen og rupesen da?

Forresten denne krausen jeg har

post-1444-0-37849800-1426191218_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rupes 15 bakplate her. 

Krauss spot bakplate her. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for veldig god hjelp tror nok jeg kommer til å gå for rupes 21 og de bakplatene

Har jo litt scholl produkter au, så da må jo det bli en grei liten samling til de to maskinene

Bestilte jo faktisk 10l prickbort, 10l rim7 og 5l korrosol i dag greit å gjøre sånn, så setter jeg det bare på firma å får 100% avskriving

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut det! 

Har du kjøpt deg Surfex HD? Hvis ikke vil jeg anbefale det også! Et must for oss her inne!

Tiårets produkt, uten tvil. 

Me de to maskinene har du alt du trenger i lang tid. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 4 liters dunk stående her. Ellers har jeg det meste på stell ellers..

Noe jeg kan nevne av det jeg har : sw shield + ny krukke på vei og cf regular, diverse clay, non rinse, scholl s03 s17 s40, diverse avfettinger som nevt ovenfor, rainx, ss rensemaskin med et par tekstil børster, perfect loo dekkfornyer, cg green clean. Å et par meguiars bilshampoo som sikkert har gått ut på dato (men mr.pink såpe er på vei)

så har vel det meste som må til for å gjøre en grei jobb har jo en del microfiber, men ser at det er på tide få inn litt flere nye av de au da

Endret av matsi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde gått for Rupes 15, jeg hadde 15 og solgte den til fordel for 21 med liten bak-plate men etter en stund måtte jeg kjøpe 15 også da jeg savnet den stort :) .

I dag bruker jeg stort sett 21 til store flater med original bak-plate og 15 og mini på resten av bilen  men om jeg måtte velge hadde jeg valgt 15 over 21 uten tvil.

21 med liten bak-plate var ikke så vel-balansert og god i bruk som de er når de er originale :( .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet alternativ er North Detailing PDA-15. Denne maskinen ligner Rupes 15, men er billigere. 

Ønsker du en maskin som er mest mulig behagelig og stabil er Duetto rette valget. Ønsker du en maskin som er hakket mer effektiv enn DAS6p så er nok Rupes 15/21 eller ND PDA 15 et mer riktig valg. 

Jeg har testet Duetto, DAS6p og PDA-15 litt side om side. Testen finner du her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duetto blir som andre har nevnt for lik den du har. Jeg ville ha gått for en north detailing maskin og evt en brukt kvalitets roterende i tilegg. Jeg har hatt alle maskinene nevnt foruten bigfoot 15

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive