johnsen90

Johnsens garasje

42 innlegg i emnet

Etter huskjøpet i desember har vi nå fått pusset opp det aller meste så nå er det han far sin tur å få kose seg.

Garasjen er på 18kvm, 6X3m

Har veldig lyst til å utvide den med 2meter ekstra i bredden så det blir 30kvm totalt, men redd det koster mer enn det smaker. Innspill?

Planene er ihvertfall:

Nytt dekke

Isolere veggene og innvendig tak.

Lamper har jeg

A/C har jeg

Ny port. (enkel eller dobbel avhenging av utvidelse)

Klargjort for 3fas ut.

Masse stikk

Garasjen blir nå brukt til lagring av oppussingsmateriell.

post-7413-0-69032900-1425922536_thumb.jp

post-7413-0-68845000-1425922542_thumb.jp

post-7413-0-52080300-1425922548_thumb.jp

post-7413-0-41724400-1425922555_thumb.jp

post-7413-0-30173800-1425922561_thumb.jp

post-7413-0-40708700-1425922566_thumb.jp

Endret av johnsen90
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der hadde eg utvidet uten tvil. 3 meter er svært lite når det kommer til plass rundt bilen. Hva som er på venstre siden av garasjen? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resten av huset:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jeg utvidet så hadde jeg tatt 3 meter eller mer hvis det går. Om du setter opp 3-4 stendere og noen asfaltplater ekstra koster ikke all verden når du først skal utvide

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iforhold til tomten så har jeg kun mulighet til 2m utvidelse grunnet "passasjen" til inngangen bak huset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde absolutt utvide i alle fall. Jeg er redd det koster mer enn det smaker å bruke penger på å pusse opp en 3 meter bred garasje. Bedre å ta kostnaden med å utvide enn å bruke masse penger på å pusse opp den lille garasjen for så å utvide senere. Og med 2 meter ekstra får du god plass rundt bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre med liten garasje enn ingen garasje, men denne er nok i det knappeste laget. Med planene du har vil det jo også koste litt, og da er det kjedelig med såpass mye penger og timer på noe som ikke blir helt topp likevel.

Hvordan er mulighetene for å bygge ny garasje på tomten, og heller dedikere denne til bod/sykkelgarasje? En ny (dobbel) garasje er faktisk ikke så dyr, og så kan heller ting som isolering og innredning komme etterhvert som pengene strekker til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke noe pent å sette opp en frittstående rett foran huset. Er hjørnetomt så har ikkr så mye å gå på rundt om. Men da får jeg legge det ut på mitt anbud og se hva det koster å få utvidet den, som er ønskelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger jo ikke bli så hakkende gæli' hvis du kan gjøre mye selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan gjøre litt selv å men problemet er at hovedinntaket er på denne veggen også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt etter hvor nevedyktig du er så trenger ikke et påbygg koste for mye.

Om du har mulighet til å forskale og støpe selv, så får du dette for maks halve prisen av hva fagfolk tar.

Reisverket kan du også kjøpe på metervis og kappe selv, så blir det ikke allverden når du kun trenger to av vegene.

Ser at du har tekking på taket. Dette er lettere og billiere enn takstein, så da blir ikke taket heller i dyreste laget.

Takstoler kan bygges selv osv.

En annen vurdering er å bygge helt til grensa, og heller sette inn bakdør i garasjen og til andre siden av tomten.

Kommer jo helt an på hvor mye dagens trasè blir brukt.

Start med å se på budsjett og antatt byggetid. Jeg har brukt tre år til nå på mitt prosjekt. Da økes budsjett og forbruk for hvert halvår. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt etter hvor nevedyktig du er så trenger ikke et påbygg koste for mye.

Om du har mulighet til å forskale og støpe selv, så får du dette for maks halve prisen av hva fagfolk tar.

Reisverket kan du også kjøpe på metervis og kappe selv, så blir det ikke allverden når du kun trenger to av vegene.

Ser at du har tekking på taket. Dette er lettere og billiere enn takstein, så da blir ikke taket heller i dyreste laget.

Takstoler kan bygges selv osv.

En annen vurdering er å bygge helt til grensa, og heller sette inn bakdør i garasjen og til andre siden av tomten.

Kommer jo helt an på hvor mye dagens trasè blir brukt.

Start med å se på budsjett og antatt byggetid. Jeg har brukt tre år til nå på mitt prosjekt. Da økes budsjett og forbruk for hvert halvår. ;)

Det ligger underlagspapp der nå da taket blir helt nytt om en månedstid med plannja stålplater.

Det er allerede dør i garasjen,trasen blir ofte brukt da inngangen til huset er på baksiden så 2-2.5m bredde kan jeg utnytte av trasen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plannja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har garasje på eksakt samme dimensjon selv.  Tar det som en utfordring å innrede den jeg har mest mulig kreativt. Har en folkevogn stående der i dag, og kan fint jobbe på en av sidene med døra åpen og grei plass. Skulle selvfølgelig gjerne hatt noe større plass, men det går greit.

Selv går jeg trolig for en arbeidsbenk på bakveggen på 2 m samt et stålskap ved siden av, greit å ha et skap å oppbevare ting i. Arbeidsbenken kan gjerne være typen med skuffer og div skap, eller en ren benk. Har gått til innkjøp av skinner med div forskjellige oppheng til å feste på veggen og bruke veggen på en bedre måte.

Ang gulv så går jeg trolig for industribelegg fra flexigulvi stedet for epoxy eller plastfliser.

Jeg har ikke isolert port, men det står høyt på ønskelista mi. Resten av garasjen skal selvfølgelig også isoleres. Så kjøp en isolert port når du først handler.  Ser du har grei takhøyde, muligheter for litt lagring der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har garasje på eksakt samme dimensjon selv.  Tar det som en utfordring å innrede den jeg har mest mulig kreativt. Har en folkevogn stående der i dag, og kan fint jobbe på en av sidene med døra åpen og grei plass. Skulle selvfølgelig gjerne hatt noe større plass, men det går greit.

Selv går jeg trolig for en arbeidsbenk på bakveggen på 2 m samt et stålskap ved siden av, greit å ha et skap å oppbevare ting i. Arbeidsbenken kan gjerne være typen med skuffer og div skap, eller en ren benk. Har gått til innkjøp av skinner med div forskjellige oppheng til å feste på veggen og bruke veggen på en bedre måte.

Ang gulv så går jeg trolig for industribelegg fra flexigulvi stedet for epoxy eller plastfliser.

Jeg har ikke isolert port, men det står høyt på ønskelista mi. Resten av garasjen skal selvfølgelig også isoleres. Så kjøp en isolert port når du først handler.  Ser du har grei takhøyde, muligheter for litt lagring der.

Okei.

Skal sjekke opp litt priser osv. Er veldig god takhøyde der. Ang oppbevaring så blir det minimalt da jeg har eget rom med alt bilpleie i naborommet der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette her blir kjekt :) men med tanke på størrelsen så villa eg ha brukt pengene Som Roger skriver til å utvide, tenk nøye gjennom hva du vil ha med også, dette med tanke på at du vil holde på med denne hobbyen å da trenger du litt mer arbeids plass rundt bilen og det hele blir litt gøyere og lettere å holde på med detailing i fremtiden :) men forstår at det koster og, ting tar tid!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette her blir kjekt :) men med tanke på størrelsen så villa eg ha brukt pengene Som Roger skriver til å utvide, tenk nøye gjennom hva du vil ha med også, dette med tanke på at du vil holde på med denne hobbyen å da trenger du litt mer arbeids plass rundt bilen og det hele blir litt gøyere og lettere å holde på med detailing i fremtiden :) men forstår at det koster og, ting tar tid!!

Takk takk:)

Ja lagt det ut på mitt anbud for å se hva det koster å få gjort det. Har litt andre ting som jeg må gjøre først. Ikke nok timer i døgnet og begynne på dette selv også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk:)

Ja lagt det ut på mitt anbud for å se hva det koster å få gjort det. Har litt andre ting som jeg må gjøre først. Ikke nok timer i døgnet og begynne på dette selv også

Jooda, jeg har pussa opp i 4 år! Gjør det jeg kan, riving, rigging av stillasje, maling, søppel, elektrisk osv selv. Resten overlater jeg til andre
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt samtaler med byggmester så ble vi enige om en utvidelse på 12kvm isteden for 15 . Grunnet trasèn som fører til inngangsparti på baksiden er på denne siden så må jeg beholde litt bredde på denne. (1.5m)

Da får jeg en grunnflate på ca 5x6m. Høyden innvendig vet jeg ikke hva jeg velger ennå. Har 5m høyde opp til taket. 

Må sjekke opp litt med Hörmann iforhold til hvilken str jeg velger på porten. Vet ikke om 4.5m blir for stor? 25cm på hver side, evt ta en 4m port. 

Så da får vi vente på noen reele tall og håpe lommeboka har råd nå.

Taktekker kommer på tirsdag og legger Plannja på hele taket. (150kvm)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banken har spenn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive