Øystein

Mini-kompressor

Funderer på å kjøpe en liten oljefri kompressor til dekkfylling og blåse tørt. Ikke veldig avansert bruk altså.

Vil en av disse være et greit kjøp?

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressorer-og-tilbehor/kompressorer/kompressor-200055/

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressorer-og-tilbehor/kompressorer/kompressor-200057/

Er det noen som har disse?

Er det andre alternativer til omtrent samme pris som bør vurderes?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Stanley'en. For å fylle et tilhengerdekk fra ca. 1 til 2,5 bar bruker jeg hele tanken pluss litt til. Har også brukt den for å blåse rent diverse ting i det siste og da går den konstant. Bråker godt også.

Men den er hendig nok å ta med seg i og rundt huset. Alt i alt er jeg passe fornøyd, men ville nok valgt en større om jeg skulle handlet i dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får å blåse rent ville jeg kjøpt metrovac sidekick. Den er seriøst helt rå!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig, men den er neppe også egnet til luftfylling, som er hovednytten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så små kompressorer holder ikke til mye blåsing, de går konstant og mister fort "pusten". Se heller etter en pent brukt på Finn.no med litt større tank og høyere liter pr min om du skal blåse mye rent. Til ren luftfylling og et touch på blåsepistolen av og til holder selvsagt de små.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har og den Stanlyen. Hendig sak men traudig at den ikke kobler ut når trykket når ønsket bar. Den går konstant og i steden for å koble ut, åpnes en åvertrykksventil og blåser ut luft som " blir til overs". Traudig.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den fra Stanley. Kjenner ikke igjen beskrivelsen i forrige innlegg...

Den fungerer fint til påfyll av dekk og blåse reint ting, men går fort mye av tiden. Bråker overasket mye.

Det fine er at den er oljefri så kona kan bruke den på symaskinen.

Hvis den skal stå et sted hadde jeg gått for noe større.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stanleyn også. Ville kun brukt den til spikerpistol (lister) og ikke noe til bil. Helt topp til det, men fylle luft i dekk funker den ikke noe særlig til pga tankstørrelsen

Ved dekkfylling og blåsing ville jeg kun sett på tankstørrelsen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill. Har ikke tidligere vurdert Biltema, bør kanskje det.

Hva er grunnen til at noen av dere ikke synes Stanley funker til dekkfylling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes den funker greit til dekkfylling, men tanken er så liten at det ikke skal mye til før den er tom. Upraktisk å ta den med ut uten å ha tilgang til strøm. Blir gjerne drassende på skjøtekabel. Ikke noe big issue kanskje, men slik er det i alle fall.

Jeg kjøpte for øvrig min hovedsakelig for bruk med dykkertpistol.

Om du kjøper Stanley i denne prisklassen eller noe fra Biltema tror jeg spiller fint liten rolle. Samme Kina-rælet uansett :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive