Gå til innhold
ANM

Trenger anbefalinger: led pærer bak

Recommended Posts

ANM    157
ANM

Hei, bare lurer på om noen har prøvd noen BA15d led som faktisk fungerer bra som bak- /bremselys.

Tenker ENØK om dagen, prøver å spare litt bensin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutza    72
Knutza

ENØK ja... Har ingenting med å gjøre at LED ser såååååå mye bedre ut en gamle trauste glødepærer..? :P

Aliexpress (og sikkert mange andre kina-sider) er full av LED-pærer. Og når det stort sett ikke koste mer enn 10-15 kroner inkl frakt kan du jo bestille litt forskjellig og se hva som fungerer best.

Uansett, Lykke til med ledifiseringa. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ANM    157
ANM

Takk!

Etter litt research har jeg lyst til å satse på denne

post-4226-0-88271900-1425634702_thumb.jp

7.5W

320 grader

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutza    72
Knutza

Hvis du har gult glass bør du ha gule dioder, rødt glass røde dioder.

Ikke min påstand, men har lest anbefalinger på det. Kan ikke dokumentere dette selv enda, men jeg har nylig bestilt meg gule led-pærer til markeringslysene foran på Volvoen min. Kan slenge inn in biler når jeg får pærene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Hvis du har gult glass bør du ha gule dioder, rødt glass røde dioder.

Ikke min påstand, men har lest anbefalinger på det. Kan ikke dokumentere dette selv enda, men jeg har nylig bestilt meg gule led-pærer til markeringslysene foran på Volvoen min. Kan slenge inn in biler når jeg får pærene :)

QFT (quoted for truth).

Hvite LEDs bak rødt glass gir rosa lys, bak gult glass blir det mye samme fargen som Budwieser - lyst pissegult.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    681
Conkey

Aliexpress (og sikkert mange andre kina-sider) er full av LED-pærer.

Erfaringer fra å ha handlet derfra? Vil ha led skiltlys til s-maxen men stoler ikke helt på kvalitet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Da kjøper du osram ledriving 4000K-pærer, eller Philips ledvision.

Ellers har jeg lagt igjen ganske mange tusen på aliexpress etterhvert, og har ikke hatt noen problemer bortsett fra at gratis frakt tar laaaaang tid og ekspressfrkt ofte koster mer enn produktet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hammerfest76    0
Hammerfest76

Erfaringer fra å ha handlet derfra? Vil ha led skiltlys til s-maxen men stoler ikke helt på kvalitet

Phillips xtreme vision led, er etter min erfaring det som har vært best kvalitet. Koster litt mer enn billigpærene fra kina da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    681
Conkey

Er det like enkelt å skifte pære i skiltlys som i f.eks frontlys? Det er jo fordelen med Kina produktene som kommer som hele uniter man bare popper i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hammerfest76    0
Hammerfest76

Er det like enkelt å skifte pære i skiltlys som i f.eks frontlys? Det er jo fordelen med Kina produktene som kommer som hele uniter man bare popper i.

På min bil er det enkelt ivertfall, løsne to skruver som holder skiltlys glasset på plass, ta ut gammel pære og sett i ny LED pære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ANM    157
ANM

Prøvde et par led pærer jeg fikk fra Kina i dag.

post-4226-0-57157100-1426613767_thumb.jp

Led til venstre lyser veldig kraftig med 1/5 av forbruket. Bildet lyver, i virkeligheten ser glødepærelyset gult ut sammenlignet med ledene.

post-4226-0-38020600-1426613341_thumb.jp

Bremselyset på

post-4226-0-54433300-1426613339_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig