Alfaduden

LED interiørbelysning

Hei.

Har et lite koseprosjekt på gang med den nye stasjonsvogna (ja, kommer enda ikke over at jeg har kjøpt en bil med karrosseriform jeg ALDRI hadde trodd jeg skulle eie!).

Har nå startet i bagasjerommet. LED i alle tre pærer. Ble sykt bra, men intervallen for belysning ble veldig kort. Kan ikke huske den var så kort med vanlig glødepærer. Slukker etter ca 5 sekunder etter åpning av bagasjeluke eller hvis jeg har luken åpen og åpner en av dørene. Resten av belysningen lyser som vanlig med lang intervall (ikke byttet til LED ennå). Noen som har en idé?

Ble bra da:

DSC00385_zpsofimbndf.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert superdust som spør, men skal ikke lyset være på så lenge bakluken er åpen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, eller hvertfall noen minutter. 5 sekunder gir meg knapt tid til å se hva jeg har baki, selv om det er minimalt med ting som slenger rundt.

Endret av Alfaduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd samme tilfellet, men opphavet til det har jeg aldri forstått meg på.

Sjekk først om du har kjøpt pærer med canbus (pæresjekk). Interiøret skal ikke ha canbus. Noen sier canbus funker overalt, men det er ikke min erfaring. Jeg må ha led uten canbus i interiørbelysning, mens utenfor må jeg ha canbus for å unngå feilmelding.

Så er det jo dette med at de fungerer kun innsatt en bestemt vei, særlig wedge. Men de skal vel strengt talt ikke lyse i det hele tatt om de står feil. Men verdt å nevne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring på noen volvoer, måtte ha canbus pærer ellers slukket lyset etter bare noen sekunder, dette gjaldt all interiør belysning.

Edit: V70 fra 2001 har ihvertfall canbus eller en eller annen form for følere på interiør belysningen, ble også registrert som feilkoder når jeg leste de av.

Endret av trogha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt CANBUS. Dette fikk jeg forklart med at hvis jeg prøvde den og den bare "glødet" så skulle jeg ha vanlig LED uten CANBUS. Når jeg satte i pærene jeg kjøpte så lyste det relativt heftig... :)

Nå har jeg sett litt på problematikken med at det ikke lyser så lenge luken er åpen. Skal kontrollmåle med multimeteret etterpå, men satte inn en vanlig glødepære i kursen for lysene i bagasjen. Da lyste de to gjenværende LED pærene som normalt så lenge bakluken står oppe.

Jeg satte da en glødepære inn i lyset som er i selve bagasjeluken foreløpig. Tydeligvis ikke nok motstand i pærene jeg har kjøpt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive