Gå til innhold

INFO: Fargeskala og grovhet på poleringsputer

Recommended Posts

Skrevet

Takker. Supert tiltak. Har laget noe lignende selv, men denne skal rett opp på garasjeveggen

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Michael
Skrevet

bruk excel?

Ja, har tenkt tanken. Jeg er bare ikke helt komfy med formattering av tekst og figurer i cellene i Excel, men ser selvfølgelig fordelen også sånn rent oppsettmessig, og spesielt hvis man skal sette opp sammenligning av padsene. I will fix :D

Men allikevel trenger jeg litt innspill og erfaringer vedr., som sagt, forhold mellom ulike pads. Hvilke pads tilsvarer hvilke? Kom med tips, dette blir bra! :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

cheffen
Skrevet

Lag en app :)

Ellers - flott tiltak!

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Michael
Skrevet

Haha, hadde jeg bare hatt kunnskap om programmering så :)

Virker som om det var sans for dette, så burde denne tråden være sticky så nye innen bilpleie lett finner infoen?

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

DeejayTID
Skrevet

Runningene var pengere, men det er jo bare estetisk mas ^.^ (men er det ikke det vi driver med)

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Michael
Skrevet

I know :) Men, som sagt, formattering av figurer og tabeller sammen i word er noe herk. I hvert fall når det er mange. Får se om vi kan gå tilbake til de runde når hele lista er komplett :) Oppdatert igjen nå.

Skrevet (endret)

De sirklene er bilder eller?
Bryt tekst-foran tekst, løser vel alle sånne problemer?

Ellers er jeg helt overbevist om at når denne tabellen er ferdig så er det en eller annen design-guru som kan ta over å gjøre det superfancy og flott :)

Endret av bsa
andrepedersen
Skrevet

Cred! Har lett etter en slik lenge.! takk!

Michael
Skrevet

flott oversikt, netopp dette var grunnen til at jeg gikk for mye 3M i starten.

Du kan jo ta med pads ifra Tyske Koch Chemie. Selges her i norge : www.car-spa.no http://car-spa.no/1/ut/Poleringsputer

Takk :)

Michael
Skrevet

Oppdatert. Mer innhold, nytt og penere design. As requested :)

DanSteffen
Skrevet

Denne var helt gull:) Den ble skrevet ut nå, så denne blir kjekk å ha:)

Michael
Skrevet

Det mangler Rupes UHS pute.

Hvor ligger den på skalaen i forhod til de andre fra Rupes?

jonkanon
Skrevet

Den bruker et litt annet konsept enn vanlig. Det er en veldig hard pute med fin tekstur, som sammen med polishen viser gode resultater på mange typer lakk.

hvis den skal klassifiseres som en 1 stegs polish vil jeg ha satt den mellom grønn og gul, altså midt på skalaen (så får andre arrestere meg om det blir feil :P)

Michael
Skrevet

Den bruker et litt annet konsept enn vanlig. Det er en veldig hard pute med fin tekstur, som sammen med polishen viser gode resultater på mange typer lakk.

hvis den skal klassifiseres som en 1 stegs polish vil jeg ha satt den mellom grønn og gul, altså midt på skalaen (så får andre arrestere meg om det blir feil :P)

Nice, takk :) Kan noen andre også bekrefte at dette er korrekt, for da kan jeg legge det til.

• 2 weeks later...
Michael
Skrevet

Bumper denne i håp om at det er noen snille folk her som kan si noe om, bekrefte, hvor Rupes UHS ligger på skalaen i forhold til skumpadsene? Mellom gul og grønn? Og evt. også mikrofiberpadsene hvis de har andre egenskaper enn skumpads i tilsvarende farge? :)

• 3 weeks later...
Grefstad
Skrevet

Konge oversikt :)

- Hobby Detailer

- Toyota Corolla 2000

- Toyota Corolla 1985

- BMW 520DA 2008

- Nissan Navara 2009

- VW Caddy 2007

Skrevet

Bumper denne i håp om at det er noen snille folk her som kan si noe om, bekrefte, hvor Rupes UHS ligger på skalaen i forhold til skumpadsene? Mellom gul og grønn? Og evt. også mikrofiberpadsene hvis de har andre egenskaper enn skumpads i tilsvarende farge? :)

UHS-pads er jo noen rare greier. Knallharde og grove, men avslutter jo nydelig ;) Har ikke andre Rupes pads så vet ikke helt hvor de ligger i forhold. Må jo være noen her som kan gi en pekepinn.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Skrevet

Da var denne også på Google Docs for de som er interessert :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår