supreme

"Riper" på våt bil

Hei,
Noen av dere kjennere som veit hvorfor min bil får disse merkelige "ripene" når den er våt?
Dvs. bildet er tatt etter vask og under tørking.
Er det rett og slett bare merker fra tørkehåndkle som lager disse i vannet som ligger på lakken? isåfall merkelig at de går alle veier..
Til høyre på bildet er lakken helt tørr og jeg kan ikke se anntydninger til dette.
Bilen er polert og vokset (C-845) i høst, noe jeg syns fortsatt beader bra.
post-4358-0-01688900-1424953300_thumb.jp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Waterspots/kalkrester ser det ut som.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger nok en lakkrens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ofte slike merker "i vannet" på nye biler som er mer eller mindre rett fra forhandler. Kjør lakkrens av en eller annen sort og legg ny voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Victoria Wax Deep Cleanse liggende, gjør denne jobben tror du?

Isåfall blir det en runde når temperaturen ute blir litt bedre.

Hvis jeg tar en poleringsrunde til våren også, burde jeg lakkrense før eller etter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør av ren uvitenhet: bør ikke (riktig) polering rense lakken? og vil ikke voksen legge seg om et lag mellom "urenset lakk" og vannet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Victoria Wax Deep Cleanse liggende, gjør denne jobben tror du?

Isåfall blir det en runde når temperaturen ute blir litt bedre.

Hvis jeg tar en poleringsrunde til våren også, burde jeg lakkrense før eller etter?

Kan du si meg fremgangsmåten da du polerte bilen i høst?

Spør av ren uvitenhet: bør ikke (riktig) polering rense lakken? og vil ikke voksen legge seg om et lag mellom "urenset lakk" og vannet?

Jo, riktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg..

-prickbort

-avspyling

-surfex

-skum (autofoam og CG MSII)

-avspyling

-DCN vask

-tørk (tørkehåndkle selvsagt)

Polering prøvde jeg meg litt frem så husker ikke eksakt. Hadde noen litt verre riper som ble dempet betydelig.

Mener jeg gikk over bilen med Orange uber og FG400/Grønn uber og PF2500 avhengig av tillstand på lakken (Das-6 Pro maskin)

Deretter var det vel rett på SF4000 og Blå pute.

Så C-845.

Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til disse merkene tidligere så jeg tror det er noe som har kommet gjennom vinteren.

Kan dette legge seg oppå voksen? Samtidig som jeg syns lakken beader bra..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du fjernet oljer etter finsteget før lsp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. nei når du sier det har jeg kanskje glemt noe.

Burde vel gått over en runde med surfex/autofoam før lsp..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet du har øverst minner om spor av vann etter et fluffy tørkehåndkle som ikke har absorbert alt vannet spør du meg, eller at det bare er mettet og legger fra seg vann på lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voks trekker inn i porene i lakken, den legger seg ikke som et lag oppå lakken. Du kan få vannmerker (pga mye kalk i vannet eller annen forurensning) på nyvokset bil, er du heldig forsvinner de ved vask eller QD, i værste fall må de poleres bort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer med noen ukvalifiserte forslag:

Kan dette være rester etter silicon eller annet kjemikalie/fett som ikke har latt seg fjerne?

Er det mulig at det kan hjelpe å vokse området en gang til, og buffe voksen etter ikke for lang tid? Likt løser likt, i tilfelle det har skjedd noe med voksingen tenker jeg.

Jeg har bare brukt 845 en gang, og da varmet jeg den opp under varmt vann til den ble flytende som vann, og ristet godt for å være sikker på at den var helt homogen.

Å fjerne oljer fra polish, skal etter det jeg har lest på forumet (bla. fra ØHN), ikke være nødvendig før voksing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjør også som Marius her, varmer opp voksen (denne gangen på badeguvet over natta) til den er helt flytende og homogen før jeg legger den på.

Det kan være vannet i vaskehallen som inneholder mer kalk en vannet hjemmet, for jeg kan ikke si jeg har sett dette når jeg vasker hjemme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive