Gitaristian

Rengjøring INNSIDEN av frontlykt!

På min Peugeot 206 SW 04 modell har tidligere eier nok brukt jallapærer fra biltema som har eksplodert inne i lykta! Det er et lett "tåkeslør" inne i lykta. Har noen et godt tips for å rengjøre dette?

Jeg har prøvd å lage en forlenger til støvsugeren og har fått ut noe. Men det virker som det må fysisk kontakt til for å få det fint. Dette er VELDIG irriterende når bilen er topp ellers!

Lykta utapå er topp. Men det er altså støv og litt slikt inne i lykta :(

post-9561-0-76314900-1424953667_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd å skru ut lykta for å komme best til. Er vel ikke all verden til avansert på en slik bil vil jeg tro :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kommer ikke skikkelig til gjennom pærehullet for å rengjøre innsiden av lykten, den må åpnes. I tillegg er det sikkert belegg på reflektorene som også må fjernes USANNSYNLIG FORSIKTIG.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bedre å lettere å finne ny eller brukt lykt å montere, i stedet for å forsøke å gjøre rent..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vurderer sistnevnte alterativ.

Er vel stor sjans for å ødelegge noe inni der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tåkeslør inni en av lyktene mine, det viste seg å være "sandblåst" av eksplodert pære. Bare så du er advart mot den muligheten også.

Hvis du likevel må åpne den for å prøve å fjerne det så kan du jo prøve å kjenne med fingrene hvis du er langfingret nok :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive