kenny28

Kun berøringsfri vask på vinter ?

Er det mulig å kun vaske bil med påføring av kun surfex/korosol og avspyling med HT i vinter månedene, for så å ta en skikkelig vask når våren kommer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klart alt er jo mulig, men det blir jo ikke skikkelig rent.

Jeg vasker så ofte jeg kan slik at ting ikke får grodd seg fast. Da er det jo lettere å holde. Tar en kjapp avspyling med HT og Surfex HD samt Autofoam i ny og ne da hvis jeg ikke får tid..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig er de det. Bilen dør ikke om den ikke får handvask. Synst du bilen er skitten etter bare avspyling så drar du fram vaskehanskene..føler du bilen er ren så fortsetter du med avspyling :P men teknisk sett så må de berøringvask til for å fjerne trafikkfilmen som ligger igjen etter avfetting og spyling

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjør dette, Surfex 1:20 + litt Iron-X på felgene før jeg kjører inn på selvvasken en gang i uken (om det ikke er beinfrost da), og jeg får iallefall kommentarer på at den skiller seg positivt ut på parkeringsplassen :)

Helt rent blir det jo ikke, men rent nok til at jeg kan leve med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler jeg trenger prickbort ved hver eneste vask vinterstid (Bergen).

Holder det altså med surfex for deres del?..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bare såvidt berøre sidene med ett skånsomt vaskeredskap og shampoo fra vinduer og ned etter prickbort , surfex og høytrykk er viktig tror jeg.Ligger det igjen salt i den siste filmen på lakken, så tar det voksen fort.Salt kommer jo fort på igjen om det er litt vått, men å fjerne alt en gang i måneden kan være greit :) Når det er salta hele vinteren så tæres det vel uansett fort.Så når føret er skikkelig ille så går det greit å bare spyle+avfetning.Heller legge vaske skikkelig og legge ny voks i januar ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merker jo at voksen blir skapp på nedre paneler. Det skyldes nok, som du sier, all dritten som ligger å tærer på voksen. Tror jeg da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker man mye berøringsfri vask legger det seg fort en gjenstridig hinne, særlig på nedre paneler. Da kan det se ut som voksen er redusert mye, fordi vannet binder seg til møkk og derfor sheeter lite. Hvor mye LSP/vannskrekk som er igjen, ser man først på rene paneler etter berøringsvask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive