JonasNordvoll

Coating av parabol

Hei hopp!

Vi er da internett leverandør på jobb å har en del paraboler å radiolinjer stående rundt om kring i snøfylte nord Norge. Ble da spurt i dag om "Noe middel å smøre på for å hindre ising etc" Tenkte med engang GT Exo.

Men tenkte å høre her om det er noen innspill i saken.

Krav:

Min 1 års holdbarhet

Kan ikke inneholde noen form for ledene metaller så Shield, endurance etc er utelukket

Gjerne enkelt å påføre i mast

Takker for svar :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm skal se litt på det, men glemte å skrive at den er av noe plast lignende materiale. Så lurer på om kanskje noen form for Trim coating ville vært bedre. Type Gyeon Trim :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inneholder Shield metaller?

Hvis det er plast så kan du også se på GT T1 og C4.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflon var ikke helt heldig innenfor radio ifølge sjefen :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflon var ikke helt heldig innenfor radio ifølge sjefen :ph34r:

Nå skal jeg ikke garantere at påstanden min her er rett, men jeg kan ikke tenke meg at det finnes metaller eller teflon slik som du har i stekepannen i noen voks eller sealer.

Det som kalles PTFE som er i Shield og mange smøremidler vil jeg tro er et annet ord for silikon.

Silikon er ikke så populært innen bil pleie da dette skaper problemer ved lakkering hvis ikke det vaskes grundig med silikonfjerner. Det finnes mange forskjellige silikon typer der noen egner seg dårlig innen bil pleie og andre egner seg meget godt. Det sies at en sealer er og blir en type silikon (den skal ihvertfall være basert på silikon), men det ropes ikke ut om det da silikon har et dårlig rykte fra "gamledager" .

Det er ikke alt jeg sier her som jeg har noen kilde til, men mye av det jeg skriver ang. silikon står det endel om her.

Nå sklir det litt utenfor topic her, men jeg prøver bare å få frem at om dere ønsker å prøve Shield eller eventuelt et annet produkt som inneholder PTFE så skal nok ikke det skape noen problemer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845 Insulator Wax ble vel etter hva jeg husker utviklet for å isolere strømledninger...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel fort mye voks som ryker til. 845 blir vel det billigste brukendes alternativet? Latterlig enkelt å påføre, om man har flasken på innerlommen også.

På campingvognen, som står på fast plass har shield holdt i 1,5 år. Så jeg tror holdbarhet øker mye dersom det ikke er en bil i bevegelse det er snakk om.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke garantere at påstanden min her er rett, men jeg kan ikke tenke meg at det finnes metaller eller teflon slik som du har i stekepannen i noen voks eller sealer.

Det som kalles PTFE som er i Shield og mange smøremidler vil jeg tro er et annet ord for silikon.

Silikon er ikke så populært innen bil pleie da dette skaper problemer ved lakkering hvis ikke det vaskes grundig med silikonfjerner. Det finnes mange forskjellige silikon typer der noen egner seg dårlig innen bil pleie og andre egner seg meget godt. Det sies at en sealer er og blir en type silikon (den skal ihvertfall være basert på silikon), men det ropes ikke ut om det da silikon har et dårlig rykte fra "gamledager" .

Det er ikke alt jeg sier her som jeg har noen kilde til, men mye av det jeg skriver ang. silikon står det endel om her.

Nå sklir det litt utenfor topic her, men jeg prøver bare å få frem at om dere ønsker å prøve Shield eller eventuelt et annet produkt som inneholder PTFE så skal nok ikke det skape noen problemer.

Fra Wikipedia:

Polytetrafluoreten (forkortet PTFE) er en fluoretenplast som ble oppfunnet i 1938 av Roy Plunkett i firmaet DuPont, som markedsfører stoffet under handelsnavnet Teflon. PTFE blir også fremstilt og markedsført av andre firmaer under navn som DyneonTMPTFE (tidligere Hostaflon), Heydeflon, Ekafluvin, Fluon, Algoflon, Polyflon og Gore-Tex.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Rain-x på parabolen min jeg, funker fjell.. Mest for at vannet skal prelle av , da den står veldig utsatt til å tåler lite før det skurrer, men etter rain-x ble det bra! (ja jeg vet jeg burde justere)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive