Gitaristian

Voks!! Trenger tips!!

Greetings - bilgale mennesker!

Jeg har et spørsmål som sikkert går igjen i hundretalls sider på forumet her, men nå skal jeg være lat og starte en ny en!

Hvilken voks er best? (hvor langt er et tau, right?)
:P

Jeg har brukt Autoglym HD en stund. Veldig fornøyd, lett å jobbe med og gir veldig bra resultat og varighet! Og før det brukte jeg en del forskjellige Meguiars vokser. Nå vil jeg utvikle meg mer og kjenne på andre produkter. Kanskje det er grønnere på den andre siden.

Nå sikler jeg på Swisswax Shield / Concorso.. De er i øvre prisklasse for min del akkurat nå. Så de som ligger under 2000,- kan vurderes!

Det som teller er dybde, klarhet, glans og vettug varighet! Og at det er lett å jobbe med!

(Og et tips til god tire-dressing?! Gjerne en glans som varer lengre enn en tur på butikken i lett regnvær! )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke et av kriteriene er at voksen skal være så innmari dyr så bør du vurdere noe fra Auto Finesse og Dodo Juice også, bare for å nevne noen gode og skape enda mer usikkerhet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du vil betala for litt ekstra kos og hygge med god lukt og "eksklusivitet" er vel Swissvax vege å gå. Sjøv har eg berre Autobahn felgvoks frå den produsenten, men du verden for ei herlig lukt! Av og til må eg bare finn den fram og ta eit sniff!

Ellers så kan eg anbefala Bilt Hamber Finis Wax. Sjølv meiner eg at ALT Bilt Hamber lagar er heilt utrulig gode produkt. Boksen på 200g vert din for nett over 500 kr. Den Har enormt gode beading og sheeting egenskapar. Personlig gjekk eg frå Meguiar's High Tech Yellow Wax. Må sei at forskjell på den hydrofobiske fronten var enorm. Holdbarhet kan eg Ikkje sei noko om, då min er ca. ei veke gammal.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle forslag! Er jo i all hovedsak på utkikk etter en eksklusiv voks med skikkelig wetlook :)

Så bra som mulig for rundt 1500/2000 isj :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Shield! Ser bra ut og har god holdbarhet med riktig forarbeid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville holdt meg til AG HD WAX å heller brukt mellomlegget på noe mer spennende... HD wax er en knall voks på godt og vondt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG hd voksen er vel noe av det råeste som finnes :) Men er ikke enig i at den er så lett å legge.Jeg ville heller lagt sv concorso 3 ganger i året enn å legge ag hd 2 ganger :) Concorso,opaque,shield,collinite845 er de jeg liker best akkurat nå for tiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

evnt raceglaze 55, lett å legge, lukter godt og fin holdbarhet.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder tire-dressing er vel Swisswax Pneu foretrukket av mange. Selv har jeg kjøpt Auto Finesse Satin, men har til gode å få prøvd den enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield. Lett å legge, lett å buffe. Krukka er superdrøy...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra forslag ser jeg :)

Skal sjekke opp mye av dette :)

Tenker concorso på vår/sommer og shield på vinterstid.

Åssen er det å legge concorso utapå AG Hdwax? Har det noe for seg.

Syns ag hdwax trekker støvet til seg veldig fort. et tynt lag med concorso gir kanskje bedre dybde og litt mer støvskrekk effekt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting for seg å legge voks oppå voks. Har ikke opplevd at AG er noe spesiel støvmagnet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dybde og glans får du av ordentlig forarbeid/polering, prioriter holdbarhet og/eller brukervennlighet (evt.pris) når du skal kjøpe voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, selvsagt er forarbeidet viktigst. Men syns voksen burde være i stil med forarbeidet og vil at den jobben jeg har gjort skal holde seg beskyttet ganske lenge! ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, selvsagt er forarbeidet viktigst. Men syns voksen burde være i stil med forarbeidet og vil at den jobben jeg har gjort skal holde seg beskyttet ganske lenge! ^_^

Kansje coating hadde vert noe for deg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kanskje det, gitt!

Akkurat dét har jeg ingen erfaring med.

Hva er bra, og hva kan man gjøre i en normal garasje uten å kunne gi varmeherding?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive