Gå til innhold
griffenfeldt

selvvaskehallen stenger for vask..

Recommended Posts

griffenfeldt    184
griffenfeldt

Var nettopp på min lokale vaskehall for å vaske vekk årets vinterferie da eieren kommer bort til meg å forteller meg at han blir snart nødt til å stenge hallen da myndighetene vil ha slutt på utslipp av div såper og avfettinger Som ikke de ansatte på bensinstasjonen vet hva er. Nå er det kun de såpene som er godkjent for maskinene og høytrykkspylerene som blir lov å bruke.

Hvor lenge er det til din lokale vaskehall stenger dørene tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Propelluft    53
Propelluft

Svada. Tenker han irriterer seg over at du har med deg "medbrakt" og ikke kjøper såpa, avfettinga og produktene han har på stasjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Svada. Tenker han irriterer seg over at du har med deg "medbrakt" og ikke kjøper såpa, avfettinga og produktene han har på stasjonen.

Da forklarer man at de tjener mer penger på det kontra en enkel avspyling :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt    184
griffenfeldt

Jeg tror de aller fleste har med egen såpe. De har 2 avlukker hvor det kun er vann og 1 med høyttrykkspyler. Med 30,- pr kvarter burde ikke det bety noe om folk kjøper en såpesvamp eller tar med selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RonnyD    0
RonnyD

Jeg tar med bøtte og vann, ferdig med såpe, og svamp. Felgrens, PB og surfex til vaskehallen. Kjøper polletter for 60 spenn, og bruker skumavfetting samt 2 x avspyling. Og gir plass til en bil til hvis det er kø. Må da være godt nok det.

På fredag da jeg var innom, var det ikke kø. Og jeg koste meg aleine i 1 1/2 time. Vil jo tro det er bedre enn at hallen ikke er i bruk ☺️

Endret av RonnyD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AreJJ    63
AreJJ

Har hatt bøtte med lokk og PB og surfex og vaskemitt og tørkehandkle med på Statoil nesstun. Aldri noe problem. Idioter finnes over alt. Vi har en lokal tulling i Fyllingsdalen som driver Esso ved Oasen. Fyren tåler ikke at folk snur inne på plassen hans og lager ett helvete uten like. Har vært i håndgemeng med lastebilsjåfører som har stukket snuten inn på plassen for å rygge tilbake på senteret. Poenget er jo at noen ikke tåler at vi tar oss til rette. Paragrafryttere og surpompet finnes over alt. Dere må google fyren, har vært i Bergens Avisen slik at alle kan få vite hvor teit han er:-))

Endret av AreJJ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RonnyD    0
RonnyD

Har hatt bøtte med lokk og PB og surfex og vaskemitt og tørkehandkle med på Statoil nesstun. Aldri noe problem. Idioter finnes over alt. Vi har en lokal tulling i Fyllingsdalen som driver Esso ved Oasen. Fyren tåler ikke at folk snur inne på plassen hans og lager ett helvete uten like. Har vært i håndgemeng med lastebilsjåfører som har stukket snuten inn på plassen for å rygge tilbake på senteret. Poenget er jo at noen ikke tåler at vi tar oss til rette. Paragrafryttere og surpompet finnes over alt. Dere må google fyren, har vært i Bergens Avisen slik at alle kan få vite hvor teit han er:-))

Haha, Esso-Karsten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 907
Christer

Esso-Karsten klikker jo på folk som kommer innom stasjonen for å gå på do før de kjøper noe også.. og hvis man står mer enn 10 minutter på samme plass utenfor ryker det jo en sikring hos mannen. Skjønner ikke at Esso Norge lar ham drive stasjonen på den måten.

Ellers er jo Statoil Nesttun er veldig OK sted å stå og vaske når været er bra, og gjennomført ufyselig når det ikke er bra... De ansatte driter i hva man driver med så lenge man ikke lager kø, og hvis man spør pent får man bruke servicehallen (med støvsuger etc) til å polere i i perioder med lite trykk. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AreJJ    63
AreJJ

Esso-Karsten klikker jo på folk som kommer innom stasjonen for å gå på do før de kjøper noe også.. og hvis man står mer enn 10 minutter på samme plass utenfor ryker det jo en sikring hos mannen. Skjønner ikke at Esso Norge lar ham drive stasjonen på den måten.

Ellers er jo Statoil Nesttun er veldig OK sted å stå og vaske når været er bra, og gjennomført ufyselig når det ikke er bra... De ansatte driter i hva man driver med så lenge man ikke lager kø, og hvis man spør pent får man bruke servicehallen (med støvsuger etc) til å polere i i perioder med lite trykk. :thumbup:

Statoil Nesttun er til å like. Esso Karsten er ikke det og takket være oss er ikke fyren bare verdenskjent i Bergen, men no også i hele Norge. Burde ikke fått lov å drive stedet, dårlig hotdog også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
errihm    28
errihm

Trornok eieren her forteller en eller to hvite løgner. Ingen (eller svært få) av produktene som selges til rengjøring av bil har en klassifisering som gjør at de ikke skal kunne slippes ut på bensinstasjone, som alle er pålagt å ha oppsamlings-/rensetank. selvfølgelig, du kan ikke komme på selvvasken å peise på med rustfjerner syre og tektyl behandling, men det tviler jeg på at normale folk gjør :lol:

Han vil nok bare selge mer Turtle produkter ikassa ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 907
Christer

Esso-Karsten har liten til ingen bakkekontakt... bare å unngå hele stasjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
The Punisher    98
The Punisher

Skjønner den med parkering foran pumpene, det er en sånn bergenser spesial.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 907
Christer

Akkurat på den stasjonen er det 4-5 plasser langs veggen, borte fra pumpene, nettopp for folk som skal inn på pølseraid og/eller skal på do. Det er også helt greit og underforstått at disse plassene ikke skal okkuperes hele dagen og at de er for besøkende til stasjonen, men å tilte på folk som parkerer der i mer enn 5 minutter når de står inne og venter på at fjortissene bak disken skal snekre pølse eller burger vitner om lite gangsyn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Er mange konger her og der. Eieren av en av de lokale bensinstasjonene hos oss har blitt langsint på onkelen til samboeren min fordi han påpekte at det var tomt for avfetting i vaskehallen på stasjonen. Jaujau..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonkanon    48
jonkanon

Utrolig at noen klarer å holde butikken gående med den kundeservicen og "attituden" der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig