JonasNordvoll

Oljesøl

God morgen alle gale!

Har fått inn en Audi for en kjapp liten jobb, men det viser seg at han har sølet 4l olje i bagasjerommet på teppet. Det ser ut som det har fått lov å ligge der å godgjøre seg i noen år å har trekt helt gjennom matten.

Noen tips for å få dette bort ? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... 4l olje i bagasjerommet på teppet... fått lov å ligge der å godgjøre seg i noen år å har trekt helt gjennom... tips for å få dette bort ?

Skaffe et brukt teppe i god stand, eller skaffe et nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ta det ut? Isåfall kan det være verdt å prøve å dynke det i diverse remedier og spyle med ht. Eventuelt la det ligge å trekke i såpevann og gønne på med våtsuger

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med ØHN her, men om du skal prøve, og om du kan ta ut teppet så prøv med zalo, litt vann, skrubb forsiktig, og spyl av (ikke høytrykk) kan vel bruke rensemaskin, men da må du bruke skumdemper... deluxe. 4 liter er j---- mye.. Prickbort løser dette nok opp og.. men tror ikke det er så snill mot tekstiler.

Kan hende at du må gni inn matta med melange/margarin for at det skal slippe lettest mulig før du bruker zalo.

Jotun penselrens skal visstnok fungere på tekstiler, aldri prøvd det da.

Endret av Vårhus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med ØHN her, men om du skal prøve, og om du kan ta ut teppet så prøv med zalo, litt vann, skrubb forsiktig, og spyl av (ikke høytrykk) kan vel bruke rensemaskin, men da må du bruke skumdemper... deluxe. 4 liter er j---- mye.. Prickbort løser dette nok opp og.. men tror ikke det er så snill mot tekstiler.

Kan hende at du må gni inn matta med melange/margarin for at det skal slippe lettest mulig før du bruker zalo.

Jotun penselrens skal visstnok fungere på tekstiler, aldri prøvd det da.

Hadde stort hell med HT på bilen til en kamerat av meg. Om teppet uansett må dynges så er det verdt et forsøk mener nå jeg. Forsiktig dog, eventuelt hageslange som jeg gjør med teppene i huset :) Sterk Surfex og W2/W5 og jobbe over tid kan funke

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tid er penger, 4 liter olje som har fått tørke i flere år kommer sannsynligvis aldri til å bli helt bra uten å bruke altfor mye tid på å finne det ut. Finnes det et høggeri i nærheten som har det du trenger slår du til, har du altfor mye tid til overs kan du selvfølgelig prøve.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen år ja. . Da blir det fort værre. Leste ikke det jeg.. skaff ny/brukt og behold gamle for testing?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke helt bra men sterk surfex å w5 fikk bort alt av flekker etc men trur nok en ny en hadde vært bedre å ikke minst enklere ! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde og få vekk én liter med med diesel på teppe i bagasjen med alt mulig flytende hokkuspokkus greier.. Endte med en tur på skraphandleren og kjøpe et nytt brukt teppe uten søl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror også å bytte teppet kanskje er det beste:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke helt bra men sterk surfex å w5 fikk bort alt av flekker etc men trur nok en ny en hadde vært bedre å ikke minst enklere ! :D

En erfaring rikere :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive