Gå til innhold
ulven13

Trekke to tonn

Recommended Posts

ulven13    0
ulven13

Vi er på jakt etter en bensinbil som kan trekke 2 tonn, og samtidig er en god familiebil. :) Pris opp mot 350-400. Ikke eldre enn 2011.

Finnes det noe sånnt, som attpåtil ikke er en dårlig bil??

Tar i mot gode råd med åpne armer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED

Må vel regne med litt høyt forbruk med bensin bil hvist du skal trekke 2 tonn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1637063 kan kanskje hjelpe...

Hengervekt har i hvert fall tidligere vært pr typegodkjenning (bilmodell) og dermed i stor grad uavhengig av motor. Så .. finner du en dieselbil som passer på alt unntatt drivstoff er det mulig en importør kan hjelpe med å hente fra andre land hvor bensinbiler er mer utbredt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Vil vel si at de aller fleste bilene på den listen som trekker litt henger, ikke er innenfor hans budsjett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Vil vel si at de aller fleste bilene på den listen som trekker litt henger, ikke er innenfor hans budsjett..

Han kan være heldig å finne noe, men så spørs det om det f.eks. er lurt å kjøpe den ene bilen til 399.000 hvis de andre av samme årsmodell og type ligger på 460.000...

Jeg ville heller sett på eldre biler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1637063 kan kanskje hjelpe...

Hengervekt har i hvert fall tidligere vært pr typegodkjenning (bilmodell) og dermed i stor grad uavhengig av motor. Så .. finner du en dieselbil som passer på alt unntatt drivstoff er det mulig en importør kan hjelpe med å hente fra andre land hvor bensinbiler er mer utbredt :)

Det er/var riktig, men ift importører ble det gjort verre å få til slike endringer for et par år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Men jeg klarer ikke helt å se argumentet for bensinbil hvis man skal trekke inntil 2 tonn med henger.

Altså, bilen min ligger på rundt litern på mila med f.eks bilhenger eller en 540 campingvogn. Da har jeg fremdeles flust av komfort og dieselmotoren jobber på et behagelig nivå-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Godt mulig det bråker og stinker, jeg har aldri vært plaget av det. Og med 6 sylindre så får man en pen bråkelyd :)

Hvis ankepunktet er hvor mye bilen kan trekke, ville jeg aldri vurdert noe annet enn diesel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

The, selv om diesel har sine klare fordeler ; bl.a til trekkvogn, så er fremdeles lydbildet hardt og støyende, ikke like attraktiv lyd som bensin, gjerne smalere momentregister, og lukter fremdeles (selv om det kun er et tema ved tanking.

Og jeg synes ikke 6syl diesel fra selv 2014 fra de populære tyskere høres spesielt bra ut heller, det låter fremdeles litt "lastebil" spør du meg..

Og skal man først dra inn 6syl, så kan man gjerne gjøre det samme med bensin, som da fremdeles høres betydelig flottere og mer behagelig ut.

Men til mye bruk av henger, hadde jeg nok vurdert diesel selv også..

Lager en liten Edit før jeg lagret innlegget;

Jeg har personlig aldri hørt en eneste diesel som lager "pen" lyd uansett for å være ærlig - bedre har det blitt, men ikke veldig pent av den grunn..

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Hører ikke motoren min så lenge jeg sitter inni bilen med dører og vinduer lukket :P

Skal man trekke tunge saker ofte, er diesel en sikker vinner mtp dreiemoment og forbruk selv om det ikke høres bra ut eller lukter godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Nok OT, sletter innlegget.

Endret av tr86

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Subaru Forester 2.0i lineartronic med 150hk bensin kan trekke 2 tonn, burde klare å finne en 2014 modell med lav km til rundt 400.000.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig