Mordor

SV CFmed/strong sammenlignet med CG V32-38

Hei

Ville høre om nogen hadde oversikt over hvor Swisswax Cleaner Fluid medium og Strong er på slipe skalaen i forhold til Chemical Guys V32/34/36/38.

Ville f.eks CF medium tilsvare en v38 eller er den grovere/finere og tilsvarende er en CF strong cirka det samme som en v32?

Håper noen har en mening om hvordan de er i forhold til hverandre. På forhånd takk for alle innspill :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

V38 er en veldig fin polish, og er nok nærmere CF finish/regular.

V36 er litt grovere, men ofte fin nok til å avslutte med, men også til å ta mindre swirls og vaskeriper, og kan best sammenlignes mot CF regular

V34 følte jeg falt litt mellom to stoler, tyngre å kjøre enn V36 og tok lite for å være "såpass grov"

V32 derimot gjør mer vei i vellinga, tar bra og relativt grei å kjøre.

V32/V34 tilsvarer CF strong.

I CG sin serie så er V36 og V38 fin på lukt, god å kjøre, lett å buffe etc, og generelt gode å jobbe med. Mens V34 og V32 ikke lukter særlig godt, litt tyngre å buffe, støver noe.

Jeg har kjørt en del V-serie faktisk, og man får utmerket resultat med de, og generelt gode produkter.

CF medium vil jeg sette i området rundt/mellom V34/V36 sånn ca.

I CG så er høyest tall fineste polish, og V38 er mer eller mindre kun egnet til glansøkning/avslutting.

V36 litt mer allround og kan avsluttes med - også enkelte 1-stegs

V34 grov (men personlig hadde jeg droppet denne og gått for V32,36 og 38)

V32 som er sterkt slipende

Personlig bruker jeg mye mer Menzerna og Rupes produkter, og også swissvax (som er litt dyrere)

Men foretrekker faktisk ofte CG fremfor Scholl, kanskje fordi jeg har mer erfaring på komboer med V-serien og de fine produktene lukter jo fortreffelig når man arbeider.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive