Vipera

Swissvax Onyx

Har i flere år brukt Meguiars NXT Generation Tech Wax på bilen, men ønsker nå å prøve meg på Swissvax.

Meguiars NXT har gitt bilen et godt løft, men synes den er lite holdbar og fyller småripene mer enn den korrigerer. Vil SV Cleaner Fluid og Swissvax Onyx (evt Shield) gi et bedre resultat og en mer holdbar beskyttelse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i flere år brukt Meguiars NXT Generation Tech Wax på bilen, men ønsker nå å prøve meg på Swissvax.

Meguiars NXT har gitt bilen et godt løft, men synes den er lite holdbar og fyller småripene mer enn den korrigerer. Vil SV Cleaner Fluid og Swissvax Onyx (evt Shield) gi et bedre resultat og en mer holdbar beskyttelse?

Det vil den utvilsomt gjøre!

Ett mer holdbart alternativ er Autoglym sin HD Wax. Litt tyngre og jobbe med, men bedre holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Hvordan er holdbarheten på Onyx? Vokser bilen stort sett 2 ganger i året (vår og høst)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Collinite 845? Ikke like eksklusivt som Swissvax men et meget godt alternativ.
En flaske med 845 er veldig dryg og har god holdbarhet og den er ikke så avhengi av temperaturer for å haze osv. Har lagt 845 ute ved rundt 0 grader og det gikk som bare det :)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_32&products_id=35

Endret av k_sandnes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Hvordan er holdbarheten på Onyx? Vokser bilen stort sett 2 ganger i året (vår og høst)

Har ikke den beste holdbarheten..da er nok shield bedre alternativ. Men om du vil bruke 700 kr på voks så gå for autoglym hd vax som nevnt over..det er en veldig god voks, og topp holdbarhet. min holdt ca 7-8 mnd'er :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Onyx holder 3 måneder her ved riktig vask og stell. Shield holder i 5 måneder, 6 med godviljen. 845 holder i 6 måneder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av produktene nevnt her vil gjøre noe annet enn å fylle riper, skal du fjerne må du på med en korrigerende polish før du avslutter med voks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd godt mer enn 6mnd på biler jeg har testet Shield på :)

Til info la jeg min i midten av oktober, og den ser fortsatt veldig bra ut enda etter 4-5mnd! Har kun blitt vasket med nøytrale såper og ingen QW/WetCoat osv for å sjekke holdbarheten. :)

Edit igjen: Så min mors bil som fikk SV Shield i august, nyvasket idag. Der var beading absolutt på plass :)

Endret av TobiasW
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av produktene nevnt her vil gjøre noe annet enn å fylle riper, skal du fjerne må du på med en korrigerende polish før du avslutter med voks

SV Cleaner Fluid?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cleaner fluid regular er den mest vanlige og inneholder ikke slipemidler, medium og strong inneholder slipemidler. De er beregnet for håndbruk. Cleaner fluid pro serien er beregnet for maskin og inneholder slipemidler i ulik grad

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Onyx (evt Shield) gi et bedre resultat og en mer holdbar beskyttelse?

Har ikke prøvd Onyx, men jeg har Mirage, Shield og Concorso og det beste med disse er at de alle lukter fantastisk, men bruker mest Collinite 845 da jeg synes den har litt bedre holdbarhet også er den billigere da. Men den er løsemiddel basert og kan gi deg hodepine link! Jeg bruker nitrilhansker og 3m gassmaske når jeg legger 845.

Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt flere kundebiler hvor shield har holdt opp til 12 mnd. Ved rebehandling av en Range Rover jeg tok i fjor perlet vannet fortsatt etter ett år og ca 18.000 km.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive