overlands

BMW 520D Touring 2015 mod Imperial Blue Sandnes

Hei Detailers!

Jeg har en 1 mnd gammel BMW 520D Luxury Line Touring i Imperial Blue som jeg ønsker å ta best mulig vare på. Hadde egentlig tenkt å levere den inn til en lokal bilpleier for Ditec (regner meg jeg banner i kirka nå?), men så kom jeg over dette forumet hvor jeg ser det er folk som tydeligvis sitter på ufattelig med kunskap og interesse.

Jeg har ikke tolmodighet eller garasje til å gjøre det ordentlig selv så jeg tenkte å betale noen for å gjøre det enten det er hos en bedrift eller privat. Har derfor noen spørsmål.

- Hva bør man gjøre av behandlinger på en ny bil?

- Hva vil forskjellen på eventuelt slike behandlinger være i forhold til Ditec?

- Hvor lenge vil en jobb ta, går jeg uten bil i mange dager?

- Andre ting jeg trenger å tenke på?

Noen i Sandnes/Stavanger området med referanser som tar på seg slike oppdrag, send meg en mail på overlands@gmail.com

mvh

Øystein

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Det blir nok et par dager uten bil, avhengig av hva du velger. Man kan forsegle det meste både inn og utvendig. Kun fantasien setter grenser. Ditec vil de fleste her inne ta livet av med forvasken. Og de skal jo i tillegg til en meget høy pris, rebehandle bilen din stadig vekk. Velger du en proff coating som f.eks, modesta, gtechniq, Max protect m.fl så vil bilen din avhengig av vask og bruksmønster holde seg fin uten rebehandlinger i 2 år og oppover. Om du heller velger en runde med voks, så er jo det noe som må legges litt oftere, 2-4 ganger i året sånn ca. Men det er til gjengjeld noe du kan gjøre selv om du liker å dulle med bilen din :) jeg hadde personlig ivertfall lagt pengene hos en som kan det han driver med :) Lykke til! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive