hardrocx

Tragisk ulykke

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article811269.ece

Bt får her frem ka som "skjedde" Selvfølgeli ikje frem grunnen til at hun kjæsjet med tankbilen, men at det var hun som var over i feil felt..

Dette er en veldig oversiktelig vei, og det er ikje veien som gjør var smal eller svingete som var grunnen..

http://www.dagbladet.no/2009/03/15/nyheter...ulykke/5302904/

Så leser dere det som dagbladet skriver, de vrir det som at det er tankbilen som har kjørt på kvinnen..

Nå ska sant sies at DB har byttet overskrift etter at flere yrkessjåfører har skrevet mail til de om måten de legger frem saken på at det er tankbil sjåførens skyld, at dette er feil.. så de endret overkskrift..

VG har vist også endret overskrift og teksten pga mail fra yrkessjåfører, syntes det er tragiskt at det både for familie og sjåfør, og føler virkeli med de.. Men kan noen fortelle meg korfor ALLTI VG og DB skriver som at alle ulykker tyngre kjøretøy er med i, er våres (yrkesjåfører) skyld?

Dere kan lese om flere saker her inne... http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.ph...asc&start=0

Vi yrkessjåfører begynner å bli lei av å få skylden for alt som går gale på norske veier, det er vår arbeidsplass, men det vil ikje si at vi er skyldig i alt..

Hvis en person dør på en arbeidsplass (feks byggeplass) er det snakk om arbeidsulykke... Kjører en personbil i fronten på en lastebil er det drap??? Kor er fornuften henne?

Hvis en yrkessjåfør er med i en ulykke, og en person dør, er det drap, denne personen må leve resten av livet me å bli hengt ut som at han/eventuelt hun har drept en person, fordi om kanskje den personen som kjørte den andre bilen faktisk kolliderte med lastebilen... Er det ikje då en ulykke, og ikje drap?

Syntes norske medier dømmer oss yrkessjåfører hele tiden, kanskje de heller burde begynne å gå etter i ulykkene, og se kor mange ganger enkelte gjør alt de kan for at den bilen som kommer i mot ikje ska treffe, hvis du ser på tank bilen her, har han lagt seg i autovernet for å prøve å svinge unna, tenk kor mange som kjører i grøften/knuser biler fordi de prøver å unngå bilen som kommer imot, kanskje VG og DB burde begynne å skrive litt om dette?

Eller e eg helt ufornuftig no? og bare preget og irritert over at alle ulykker blir skylden lagt på oss?

Bt skal ha for å ha skrevet artikkelen "riktig" her, og ikje dømt noen som helst..

beklager, men måtte bare få dette ut..

kom me deres meninger gjerne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen du kjenner som kjørte hardrocx?

Kjipt når slikt skjer.

Den veier er oversiktlig og fin, kjørt den mye selv.

Er alltid vår feil!

Vi er størst, vi kan ikke jobben vår, vi kjører som idioter.... etc osv

Er vi så uheldige og havner borti en ulykke, tar de fra oss retten til jobben vår, førerkortet, selv for den minste bagatell. Tror ikke det hjelper så jævla mye på en stakkars sjåfør i sjokk som bare gjorde jobben sin som han elsker og trenger for å komme seg over sjokket.

Vi som arbeidsgruppe er den mest kontrollerte og uglesette.

Vi har og den jobben med mest lover og regler.

Noen minutter overtid og vi står i fare for å miste lappen og dermed arbeidet vårt.

Vi har og den jævligste arbeidsplassen i Norge uten noen form for pauserom eller andre fasiliteter.

Hvorfor de alltid gir oss skylda kan jeg ikke gi noe fullgodt svar på.

Jeg er fullstendig enig med deg hardrocx og det alle andre sier.

Men vi kommer desverre ikke noen vei i Norge med den mentaliteten vi har.

Vi kan prate så mye vi vil, ha så mange møter vi orker, komiteer osv osv osv

Hva skjedde for en del år siden da NLF skulle demonstrere mot drivstoffpriser?

Joda, de skulle stoppe Norge sa de. Varte helt til Onkel Politi dukka opp, da tusla alle hjem med halen mellom beina.

Se på Frankrike feks. Der er det unntakstilstand og nærmest borgerkrig når de truer med noe slikt.

Jeg kan fortsette i det uendelige, men dere ser hvor jeg vil hen...

Politiet opplyser at tankbilen ikke inneholdt bensin. Dermed var det aldri en fare for eksplosjon.

- Tankbilen er tom, bekrefter Holst.

Tomme tanker som ER eksplosjonsfarlige.

Inkompetente surrehuer...

Før en tar lappen burde ha sittet inne minst 1 år bare for å prøve det, for kjører du lastebil i Norge er du kriminell...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ingen eg kjenner, så vidt eg vet.. men merker at ulykker som skjer med lastebiler innblandet går veldig inn på meg, og som du sier, vi er kriminelle..

Vi er ikje yrkessjåfører, vi er yrkeskrimenelle..

Og som du qoute'et på slutten der... Ka politet tenker me noen ganger forunderer meg... En tom tank inneholder gjerne mye gasser fra eventuelt bensin, og er meget eksplosjonsfarlig...

Men godt å se at de ikje e perfekte politetet heller.. Godt det ikje e bare vi som er kriminelle, for det å kunne si at det ikje e farlig for at den va tom, det e en kriminell setning når du er politi og burde vist så MYE bedre... Hvis de ikje vet ka de snakker om, er det bedre å tie enn å måtte slenge ut en komentar på alt for litt PR..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, politiet er ikke noe bedre enn noen andre de.

Men fordi de er loven er det liten vits å argumentere med svina.

Ei heller med kollegaene deres i gule vester.

Sistnevnte liker gjerne å trakassere oss ved å måtte legge på kjettinger, bare for å se at vi kan det!

Sikkert blitt mobba når de var mindre og valgte å jobbe hos biltilsynet for å kunne ta igjen...

Men vi har desverre oss selv å takke for en del kritikk og dårlig rykte.

Vi ser ikke særlig profesjonelle som yrkesgruppe når vi påstår vi har kjettingallergi, kommer durende i lysende horehus med mer bamser enn en lekebutikk, går rundt med tresko og buksa nedom ræva.

Hva har dette med saken kan du si?

Hvilke andre grupper ser du med slike biler? Rånere og andre mislikte folk....

Aldri likt slik selv og har til tider å nekta å kjøre biler som ser slik ut eller bare er møkkete.

Eneste måten vi kan bli kvitt slikt på er desverre å bli mer profesjonelle, ikke bare på veien, tviler ikke på vi kan jobben vår. Men hvordan førsteutrykket folk får når de ser oss derimot kan bli bedre.

Ikke at jeg aldri har gjort noe galt selv, aldri blitt tatt heldigvis. Husker en gang, pulsen var off the scale når jeg rusla forbi vekta på Seljestad med 13 tonn overvekt... :rolleyes:

Er heller ikke rart at ulykker skjer på arbeidsplassen vår, når en tenker over standarden.

For å kalle en vei Europavei, må den være 8.5 meter. Dette står i ei lov fra 1975! Så langt har vi komt i Norge på 34 år...

Og gjennomsnittsbredden på motorvei ute i Europa er 26 meter.

Den største gruppen med trafikkfarlige sjåfører er mannfolk i 40-50 åra som har fått råd til grom bil, gjerne tysk, med mye utstyr som gjør at de kan kjøre fort uansett. I tillegg har de gjerne hytte på fjellet som de må på hver helg med hele familien for å vise naboen, som de igrunnen ikke tåler trynet på, at de har like mye cash og status som han. Og de har alltid dårlig tid. Husker flere turer over Haukeli og andre steder med hytte, jeg måtte bare stoppe til slutt, orka eller tørte ikke kjøre mer før verste byfolka hadde komt seg på hytta.

Og hvorfor leser du ikke om slike i avisene spør du?

Hvem sitter i avisene? Hvem sitter i høye stillinger rundt omkring i offentlige etater? Hvem bestemmer her i landet?

40-50 åringer som nevnt over...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja helt enig i dette som du sier, at en del av den "driten" vi får er fortjent.. Selv er eg på samme måte som deg, nekter å kjøre biler som ser jævlige ut, og skjønner ikje ka folk ska preppe frontruten full i drit i..

Derimot lys så har eg ikje noe i mot, men selvfølgeli alt til en viss grad :P

Dette me at enkelte også ser jævli ut, syntes eg e rart firmaet ikje tar opp med enkelt personer, vi er tross alt trynet utadd for firmaet :P

meen disse folka me gule vester, de er ikje helt tam, no ska sant sies at eg aldri har hatt ett problem me de selv, men har vært me når de har laget problemer utav den minste ting..

men no jobber eg i ett firma som har veldi mye med biltrangsynet å gjøre, så vi har skjeldent problemer me de, for de vet at sjefen vår allti vil at vi ska ha ting på stell..

Men disse 40-50 åringene du snakket om, de er helt forbanna utrolige!! med unger og kone i bilen, kjører de som noen SVIN og tenker lite på at de har verdifulle liv med seg... Kjører forbi steder normale folk (les folk med vett i hode) ALDRI ville finne på å kjøre forbi en moped en gang..

nei Norge er og forblir ett håpløst land...

Vi hadde sjåfør møte på lørdag, og gjenside forsikring var der.. De sa at de hadde utroli respekt for at vi i det hele tatt klarte å holde bilene våre på veiene her i Norge, når du har 10 cm klaring på begge sider av veien, så er det ikje mye "vinglingen" som ska til før du nærmer deg stygt grøften eller fjellet..

Kjører du å General lee?

Kem for?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte for Ølen Betong rundt omkring i Norges land.

Men jeg tror alltid gresset er grønnere på andre sia, så nå er jeg arbeidsledig...

Savner Ølen Betong, får du noen gang tilbud om jobb der, bare si ja.

Hvor kjører du da og for hvem?

Endret av General Lee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører kransemi for Royaltransport ;)

E lærling, men ferdig me læretiden om 5 måneder :D

Får heldigvis fortsette i bedriften etter læretiden :)

Så forhåpentli vis blir eg flyttet over på semi uten krane no i nærmeste fremtid, så eg kan gå mer på tur, i en større bil, FM hytten min e litt liten å være på tur i i flere dager :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt over denne problem stilling før da jeg har lest flere artikler som er lagt ut som at det var lastbilens skyld, og når man så leser mellem linierne er det ikke slik. Men

Når man kører på de Norske/Utenlandske veie hver dag og ser lastbiler Norske/utenlansdke drøne forbi med 30 - 40 km over farts grensen på store som små veie blir man bekymret. Jeg tror selvfølgelig at hovedparten skjører pent, men når man kjører med så mange ton har man et stort ansvar.

Til hardrocx. Jeg skjønner din frustasjon veldig godt.

Jeg synes også bransjen må kigge indad da det går ut over alle andre sjafører når nogen kjører rådent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig i det du skriver hardrocx.

Flere ganger jeg har lest db, og vg å ikke skjønner hvorfor lastebilen får skylden, har blitt slikt at det er mye lettere å skylle på den store slemme lastebilen for mediene, og de får sikkert flere lesere med å skrive det.

Selv når det er de dårlige veiene som egentlig er skylden så får lastebilene som oftes skylden.

Selv om det har vært noen ulykker der lastebilen har gjort alvolig er feil er det mye! mer ulykker der de som kjører "vanlige" biler har gjort feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Selv om det har vært noen ulykker der lastebilen har gjort alvolig er feil er det mye! mer ulykker der de som kjører "vanlige" biler har gjort feil.

Dette er ihvertfall helt sant.

Hardrocx: Det verste i dette tilfellet, som i utallige andre tilfeller, er vel at journalisten først gjør en dårlig research, og så drar slutninger som i 98,9% av tilfellene er helt på trynet feil. De slipper unna uansett: "Åh? har eg skrevet feil? jaja det var synd". Blir ganske så frustrert selv når eg leser sånt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vg og Dagbladet vil bare ha store overskrifter for å få fler lesere, dem driter i alt annet.. Bare dem får mange lesere så er dem fornøyd!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"smi mens liket er varmt policy" noe dritt det der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive