Ole M

Gyeon Cure vs WetCoat

God bolleaften godtfolk!

Har nå kommet til det punktet at Superben er så godt som uten beskyttelse. Jeg har ikke hatt tid/vær/energi til å fått gjort noe med det enda, så jeg tenker å kjøpe inn litt sprayvoks bare for å ha litt beskyttelse til vårshiningen kan finne sted.

Jeg har lyst å prøve Gyeon da det vanker mye skryt på diverse forumer. Jeg blir derimot ikke klok på forskjellen mellom Cure og WetCoat...

Etter hva jeg har forstått, så bruker man Cure dersom beskyttelsen på bilen er helt borte. Dersom beskyttelsen begynner å tynnes ut litt og vannskrekken avtar, så er visst WetCoat veien å gå for å løfte den opp igjen. Har jeg forstått dette rett?

Jeg antar at begge produktene brukes likt, dvs spyle bilen etter vask, spraye på, spyle av igjen og så tørk?

Håper dere kan hjelpe meg å bli klokere! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cure er en sprayvoks som skal påføres mekanisk, dvs spray på mf/lakk og tørk over før du buffer av. Den kan også brukes som drying aid, spray litt på vått panel etter endt vask og tørk av med håndkle.

Wetcoat sprayes på våt bil etter vask, og spyles av igjen momentant. Ferdig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er igang å tester Wetcoat selv nå. Kan ikke si noe om holdbarhet enda da det er for tidlig og jeg kan heller ikke si noe om Cure da jeg ikke har noen erfaring med den.

Må innrømme at WC overasket meg og fungerer hittil over all forventning. Det ligger noen bilder og noen ord om produktet i loggen min. Har planer om å følge opp dette litt fremover for å dokumentere hvordan produktet fungerer. Jeg vasker bilen ca. 1 gang i uken så det er bare å følge med. :)

IMG_2583_1920x1280.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cure er en spray sealing, samme som GT c2v3 og sprayes på lakk og buffes med mikrofiberklut både vått og tørt.

wetcoat er beskrevet over, og virker for meg enklere å bruke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdbarheten med wetcoat er ca 4 uker med meg på vinterveiene..da med 2 avspylinger i uka, og 1 handvask i mnden. Synst den fungerer bra..dritten kommer lett av og vannskrekken er upåklagelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allright, da skal jeg få handlet inn WetCoat! ReLoad så også interessant ut, så jeg kommer nok til å prøve denne og. Skal følge med på loggen din Øyvind! Er spent på holdbarheten. Har lest litt rundt, og de aller fleste får rundt 4 uker med beskyttelse virker det som.

Men takker så meget for svar! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte wetcoat for første gang i går. Har egentlig bare prøvd med scholl neo før (som en lifesaver på boks når annen beskyttelse begynner å forsvinne).

Utrolig å se vannskrekken etter at wetcoat er påført. Holdbarhet kan jeg ikke si noe om. Jeg unngikk å legge på ruter, når jeg la neo på frontruten ble det en stygg hinne av viskerne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på wetcoat for første gang i går selv. Brukte nok litt for mye produkt ettersom halve flasken forsvant, men det skyldes nok at jeg brukte standard sprutehode.

Selv om jeg hadde lest om wow-effekten kunne jeg ikke annet enn måpe da jeg spylte av. Vidundermiddel. Spent på holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la wetcoat på bilen for 3-4 mnd siden. Vasker med bathe+ såpa og beskyttelsen er omtrent like god i dag som da wetcoat ble påført. Går ut i fra at det skyldes såpen som piffer det opp litt hver gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la wetcoat på bilen for 3-4 mnd siden. Vasker med bathe+ såpa og beskyttelsen er omtrent like god i dag som da wetcoat ble påført. Går ut i fra at det skyldes såpen som piffer det opp litt hver gang.

Wow, såpass! Har lagt inn to flasker i bestilling nå, så da er det bare å vente i spenning! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bathe+ er helt rå, så det kan godt være det skyldes den ja.

Jeg fikk ihvertfall ca en mnd holdbarhet ut av bathe+ alene før saltlaken slo inn for fullt. Da var det slapp voksbeskyttelse under (nesten 6 mnd gammel Shield), så jeg anså bathe+ som død da jeg var tilbake til utgangspunktet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive