stiannb

Tips til kjøp av grovstøvsuger?

Har en Biltema maskin som rett og slett ble søppel etter oppussinga hjemme, den bråker så mye at hørselvern må være på før jeg i det hele tatt klarer å slå den på pluss at sugeevnen ikke har vært så mye å skryte av heller, derfor er den blitt kastet. (den er renset og hatt filterskifte)

Jeg står i valget mellom Kärcher MV6 og Nilfisk Inox 30, noen som har erfaringer med disse maskinene?

Jeg tenke å legge ca 2000,- i ei ny maskin, men om jeg må litt opp i pris for å komme til ei maskin som presterer en hel del bedre så er det bare å komme med tips!

Viktig for meg er sugeevne, støy, tilbehør slange lengde. Maskinen kommer til å bli brukt til mye forskjellig ikke bare støvsuging av bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, du får fin maskin du kan bruke veldig godt til "hobbybasis", om du bruker et par tusen. De varer lenge og suger godt ettersom nyere og bedre motorer etc.. slange/lengde er en ting, byggkvalitet en annen.

Om du skal opp et par hakk og "dra" på burde du nok regne 4-6000.- pluss mva kanskje også..

Men mange gode tilbud å få, og bruktmarkedet er vel bedre å bedre etterhvert?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjempegod erfaring med Kärcher! Har hatt en NT27/1 i ca. 10 år, den har vært brukt til alt mulig, og fått mye krevende oppgaver. Har aldri hatt problemer, verken med motor eller "chassis" og slange. Hvis jeg ikke husker helt feil kosta den på tilbud rundt 2000 kr på Proffpartner, selvfølgelig for ca. 10 år sia. Dette er vel en av de minste i proffserien, men til bil, grovstøvsuging under oppussing og våtstøvsuging har aldri jeg trengt noe mer. Mitt tips når det gjelder Kärcher er at du burde holde deg til proffserien.

Proffpartner har forresten kampanje på NT 35/1 nå, sjekk ut det:

http://www.proffpartner.no/bygg-and-anlegg/kampanje

Endret av HenningS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, du får fin maskin du kan bruke veldig godt til "hobbybasis", om du bruker et par tusen. De varer lenge og suger godt ettersom nyere og bedre motorer etc.. slange/lengde er en ting, byggkvalitet en annen.

Om du skal opp et par hakk og "dra" på burde du nok regne 4-6000.- pluss mva kanskje også..

Men mange gode tilbud å få, og bruktmarkedet er vel bedre å bedre etterhvert?

Hva kan du anbefale i den prisklassen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De vi har i butikken funker MEGET bra synes jeg. suger både vått og tørt..

Har 1 selv og 1 i butikken, brukes 2 ganger hver dag og aldri hatt noe problem :)

http://www.temabutikk.no/butikk/verktoy-maskiner/stovsugere

Endret pris på 30 liter vacmaster i nettbutikken ;)

Endret av Jimmen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker også Vacmaster som Jimmern linker til, bare den blå som er hakket mindre. Veldig fornøyd med den, har hatt den i snart 3 år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive