Gå til innhold

Aktivering av AUX via CD-veksler på VW RCD500


Michael

Recommended Posts

Det sitter en original RCD500-stereo uten CD-veksler i Passaten min og jeg har lyst til å oppgradere denne med AUX-inngang. Er ganske sikker på at jeg trenger et AUX-adapter som går på CD-vekslerkontakten bak spilleren. Dette er ikke noe problem å skaffe.

Spørsmålet er bare om det er noen som vet om man må aktivere noen funksjoner hos en VW-forhandler (via Vagcom/VCDS el.l.) for at det skal fungere? For det ser slik ut :) -->

Noen som har utført slik "omprogrammering" tidligere?: http://www.vwgolf.net.au/showthread.php?16206-How-to-activate-AUX-on-RCD500-%28mp3-6-stacker-cd-model-silver-buttons%29

Endret av Michael'

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

vurderte dette selv på min gamle 07 passat. helt til jeg tok ut radioen å fant ut at min ikke hadde cd-vekseler kontakt....

men jeg hadde sjekket litt og stort sett var det veldig få som snakket om koding. mener bare huske ett eksempel i en golf hvor det måtte gjøres (mulig samme som du har funnet). så TROR det bare er plug and play. det er jo spilleren som merker om det er tilkoblet noe. ikke bilen.

er heller ingen som selger sånne ting som nevner koding er nødvendig.

hvor skal du kjøpe dette? kanskje de kan svare deg.

bilkomponenter.no ber folk ta kontakt for montering. så de vet sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rcd500 i min passat.

La opp en aux kabel jeg handlet av en kar. Min spiller hadde 6cd magasin innebygd, og aux ble i bruk ved å trykke 2 ganger på cd. Spilleren trodde det liksom var et ekstra magasin...

Jeg behøvde ikke koding for dette. Jeg gav nettopp spiller og kabel vekk da jeg byttet til rcd510 dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Michael

Fant du ut av det her? Sliter med samme problem:)

Jeg kjøpte en Dension Gateway Lite BT, og den var rett på plug´n´play. Ikke noe VAGCOM-koding nødvendig :) Ligger som CD nr. 5 på lista i displayet. Fungerer knallbra.

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Er superenkelt :)

 

1. Ta av deksler og pyntelister rundt stereoen.

2. Skru ut fire skruer og ta ut stereoen.

3. Før ledninger til Dension-enheten bak spilleren til hanskerommet.

4. Koble til ledninger i riktig ledig inngang i quad-lock tilkoblingen bak på spilleren, plug'n'play. Jord må festes til en skrue el.l. på spilleren.

5. Sett alt tilbake på plass.

6. Dension-enheten skal så komme opp som en egen CD hvis du har integrert CD-veksler (min står som CD nr. 5). Det kan ikke være CD'er i spilleren hvis du skal få opp Dension-enheten. Setter du i en fysisk CD forsvinner Dension-enheten. Dette gjelder i hvert fall for stereo med integrert CD-veksler.

 

Lykke til :)

Endret av Michael'
  • DCN Poeng 1

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andrepedersen

Er superenkelt :)

 

1. Ta av deksler og pyntelister rundt stereoen.

2. Skru ut fire skruer og ta ut stereoen.

3. Før ledninger til Dension-enheten bak spilleren til hanskerommet.

4. Koble til ledninger i riktig ledig inngang i quad-lock tilkoblingen bak på spilleren, plug'n'play. Jord må festes til en skrue el.l. på spilleren.

5. Sett alt tilbake på plass.

6. Dension-enheten skal så komme opp som en egen CD hvis du har integrert CD-veksler (min står som CD nr. 5). Det kan ikke være CD'er i spilleren hvis du skal få opp Dension-enheten. Setter du i en fysisk CD forsvinner Dension-enheten. Dette gjelder i hvert fall for stereo med integrert CD-veksler.

 

Lykke til :)

Jeg har værken aux eller cd veksler:( skal ta den ut for å se hvilken modell jeg har. Tipper det er rcd500 så blir nokk kjøpt en slik! Skal si ifra hvordan det gikk etter jeg har kjøpt den. Takk for god info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

AUX får du via Dension-enheten hvis du velger med en "CABLAUX"-kabel. Da har du både trådløs via Bluetooth og AUX :) Stereoen din har garantert inngang for CD-veksler uansett. På Bilradiospesialisten er det bilder av de ulike enhetene.

 

Kompabilitet kan du også sjekke her: http://www.dension.com/sites/default/files/car-compatibility/volkswagen_04_04_2014.pdf

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...